Samlivsbrudd og økonomi.. Hjelp???

• Trådstarter Trådstarter Fortvilet 14
  • Opprettet Opprettet
F

Fortvilet 14

Guest
Jeg og min samboer gjennom 9 år står mest sannsynlig ovenfor et samlivsbrudd. Vi er venner og bor sammen fordi barna snart har bursdag og det snart er jul. Men det blir mest sannynlig at vi ønsker og gå til hvert vårt til neste år.. Huset vi kjøpte i fjor må vi selge. Og mest sannsynlig vil det ta tid og vi kommer ikke til å sitte igjen med noe etter salget. Men det virkelig vanskelige, er at jeg ikke har jobb for øyeblikket. Jeg er sykmeldt til desember og går evt over til dagpenger etter det viss jeg ikke finner jobb... Så da blir jo det å evt leie en leilighet. Men hva har jeg rett på av økonomisk støtte? Er det kun sosialhjelp? Ser for meg at dagpenger rekker akkurat nok til å dekke en evt. husleie. Men ingenting annet til å dekke andre nødvendige utgifter. Mannen min vil hjelpe meg så godt han kan, og vi er hallveis enig om en 50/50 deling av barna og alt av utgifter der.. Dette er bare utrolig tøft å skulle gå igjennom og enda verre når jeg ikke der for meg hvordan det skal gå med meg økonomisk :(

du har nok også muligheter til å få bostøtte. men enkleste er nok å ta et møte med nav.

Jeg ville ordna meg et møte på nav om jeg var deg. Da får du mer oversikt over hva du eventuelt har rett på.

Back
Topp