Samlivsbrudd, økonomi å sånn...

Evette

Gift med forumet
Heilt i starten av prosessen. Vi skal få megler til å se på huset for å sette ny takst og så deretter begynne å planlegge hvordan vi skal gjøre alt dette. Jeg står uten jobb og går snart over på dagpenger som kommer til å vær ca 11000. Så har jeg jo barnetrygda på 2000 i tillegg. MEN noen som vet hva annet jeg kan få? Vi skal ha 50/50 eller 60/40 på barna der jeg skal stå som forsørger. Kjenner jeg gruer meg til å ringe til Nav og gruer meg enda mer til å slippe bomba på familien vår.. Etter 9 år gir vi, eller jeg opp....

Det spørst vel på hvilken type samværsordning dere har. Jeg har feks overgangsstønad, en ekstra barnetrygd, bidrag fra far, og støtte til barnetilsyn, men da har jeg hovedomsorgen og far kun annenhver helg.

Syns nav er flinke å hjelpe jeg, så det trenger du ikke grue deg for. Finnes en del info på nav.no også. Lykke til :-)

Er det ikkje slik at om det er 50/50 så blir det ikkje barnebidrag og barnetrygda må delast på begge foreldre?

Ville tatt ein tlf til NAV og høyrt med dei.
Også må dikka innom familievernkontoret for megling som er obligatorisk når dikka har barn.

Back
Topp