Samlingsstund i barnehagen

Laguna

Glad i forumet
Jeg skal ha to samlingsstunder denne uken, og har fått beskjed om å forberede meg på å være ute. Noen som har noen forslag til leker, sanger evt andre ting jeg kan finne på med barna? [:)]

Trollgubben Lurvelegg er jo fin[:)]
vet ikkje alder på barna, men Kims lek med naturmateriale e jo fint for de eldre...

Har ikke vært i barnehagen på over 1mnd nå, men fikk beskjed om at jeg skulle ha i bakhodet at det var 3-4 åringer med. Men når det er sagt vet jeg også at det vil være 5-6 åringer der.. Noe tema har jeg ikke hørt noe om [&:] Hmm...litt usikker på hva jeg skal finne på..

Leker du kan ha ute: Rødt lys, hauk og due, alle mine kyllinger kom hjem, ta en ring og la den vandre, haien kommer, katt og mus, slå på ring.... De lekene jeg kommer på nå[:D]

Samlingsstund: Du kan jo ha sang, dans, lese bøker, fortelle eventyr, kims lek, dramatisere et eventyr ved hjelp av deg selv, dukketeater, fortelle eventyr/fortelling ved hjelp av figurer.

Tja, var noen forslag. Ikke så veldig kreativt, men men[:D]

skattejakt hvor premien er mange fine sanger som barna liker

insektjakt, putte de i glass og finne ut spennende ting om de[:)]

Hva med å alliere deg med noen av de andre voksne i barnehagen og/eller noen av de eldste barna og framatisere Bukkene Bruse? [:D]

Jeg hadde en samling som slo veldig ann med unger fra 3-6 år.
Siden jeg hadde den for en stund siden var vi inne, men den kan bli enda bedre ute!
Temaet var vann[:D]
Snakket litt om vann, hva vi bruker det til osv, leste en liten bok om vann og hadde litt "forsøk" på slutten: Alle barna fikk trekke en ting fra en sekk som de skulle putte i ei balje for å se om den flyter eller synker, blande konditorfarge og vann, blande olje og vann også ta i konditorfarge, såpebobler osv!
Ungene var i ekstase[;)]

Back
Topp