Samletråd for resultater av blodprøver på syklusdag 2-4

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hei! Jeg tenkte det kunne være interessant med en tråd som inneholder målbare ting, og eventuelle analyser av disse.

Selv har jeg to datasett:

40 år - CD 4:
Østradiol: 0,11 (tidlig folikkelfase)
LH: 6,2
TSH: 1,4
Fritt T4: 15,4
FSH: 6,9
Anti-TPO: 20
Prolaktin: 134
AMH: 18
AFC: 11 - 5 høyre og 6 venstre
Kommentar: Fikk beskjed om at det var normale prøver. Ble gravid naturlig 4 måneder senere.

42 år - CD 2:
Østradiol 0,16
LH 1,8
TSH 0,96
Fritt T4 14,4
FSH 5,8
Anti TPO 14
Prolaktin 82 (lavere enn refområde)
AMH 7
SHBG 42
AFC: 11 - 5 høyre og 6 venstre
Kommentar: Ser at AMH har sunket ganske drastisk på 2 år! :nailbiting: Venter på forklaring på hva lav prolaktin betyr.

Last edited:
31, nesten 32 år - CD 1:

Østradiol: 0,13
LH: 4,3
TSH: 1,47
Fritt T4: 15
FSH: 6,2
Anti-TPO: Ingen måling
Prolaktin: 400-og-noe (ser ikke svaret tydelig, men antagelig litt høyt da, dog innenfor referanseområdet)
AMH: 49
SHBG: 36
Testosteron: 0,7

Har hatt ett negativt fryseforsøk foreløbig:happy:

Elsker målbare ting! Har tatt en ganske stor mengde med prøver, men her er et utsnitt. Mener å huske de er tatt ca CD 2 eller 3

Østradiol: 0,12
LH: 2
TSH: 1,7
Fritt T4:16,4
FSH: 9
Anti TPO:
Prolaktin: 116
AMH: 14
SHBG: 44
Testosteron: 0,4

Kommentar: Normale hormonprøver

Ser selv at FSH har gått ned til 6 etter oppstart med Q10 (dog i lutealfasen, så mulig ikke helt sammenlignbart, men likevel interessant).
En vellykket graviditet med omtrent samme resultat for 4 år siden (lik FSH og AHM, høyere TSH), og deretter 3 SA/MA på rad det siste året :confused005 Forsøk det siste året: 5 IUI, et fersk og et fryseforsøk = ca 43 % graviditetsrate, så ikke veldig store problemer med å bli gravid, men det blir jo ingen baby ut av det :arghh:

Last edited:
29 år.
Amh: 1,5
FSH: over 12

Så ja dette er det man kaller dårlig resultat.kremt. min amh var på 2,4 ifjor så den har sunket greit på 10 mnder. Så det kan faktisk gå ganske fort.hehe. FSHn min er også for høy med tanke på at den er tatt i folikkelfasen. Det forklarer iallfall den shitty kvaliteten på disse eggene mine.hehe.
Alt det andre var tipp topp etter som jeg forsto:rolleyes:
Hatt 4 uttak, 3 mislykket uttak og 1 uttak der det ble en 3dagers som ble satt inn etter 1 uttak, endte negativt.
Er nå midt i prosessen med eggdonasjon:smug: Gleder meg!

Last edited:
Har ikke tall på siste prøvene fra juli i år (alder 41). Fikk bare kommentar fra klinikken om at de var normale. Skal oppdatere her når jeg får de tilsendt.

Mener å huske at jeg har ok både AMH (23-25) og FSH (7). Likevel får jeg relativt få og dårlige egg - 8 på siste uttak, 7 av de modne, 1 blast. Det regnes egentlig som suboptimal respons. Og jeg tenkte å ta det opp med legen.
Det kan være at mine FSH reseptorer ikke svarer godt nok på stimulering. Og da må det brukes andre triks, og ikke bare standard antagonist protokoll. Hvilke - vet jeg ikke. Skal prøve å finne ut mer etter hvert.

29 år.
Amh: 1,5
FSH: over 12

Så ja dette er det man kaller dårlig resultat.kremt. min amh var på 2,4 ifjor så den har sunket greit på 10 mnder. Så det kan faktisk gå ganske fort.hehe. FSHn min er også for høy med tanke på at den er tatt i folikkelfasen. Det forklarer iallfall den shitty kvaliteten på disse eggene mine.hehe.
Alt det andre var tipp topp etter som jeg forsto:rolleyes:
Hatt 4 uttak, 3 mislykket uttak og 1 uttak der det ble en 3dagers som ble satt inn etter 1 uttak, endte negativt.
Er nå midt i prosessen med eggdonasjon:smug: Gleder meg!

Oh, Salamander
Deg vil jeg bare trøste og klemme og vet ikke hva
Husker din historie
Heeeelt ufortjent
Bare noen genmutasjoner fra du var selv bare ett egg som gjør at eggstokkene dine er kommet i tidlig overgangsalderen
Det er SÅ urettferdig
Det finnes dessverre ikke sånne ting som rettferdighet i naturen - ting bare finnes og ferdig med det
Jeg er glad på dine vegne at du har funnet din vei videre
Slik det er da er det virkelig lurest å få hjelp av donor
Men du må huske én ting: det er egg i dine eggstokker, selv om det er ikke så mange
Selv om du hadde AMH på 0.01, så er det egg, og naturlig graviditet er fortsatt mulig, gitt ingen andre problemer.
Jeg skriver det ikke for å gi unødvendig håp og forstyrre planene dine. Jeg skriver det jeg har hørt fagfolk med mange tiårs erfaring i repro medisin snakke.
Jeg synes det er riktig med donoregg.
Go for it.
Få deg baby, stift familie, nyt livet, slapp av.
Men husk at det er fortsatt mulig.
Ønsker deg lykke til på vei til målet.

Har ikke tall på siste prøvene fra juli i år (alder 41). Fikk bare kommentar fra klinikken om at de var normale. Skal oppdatere her når jeg får de tilsendt.

Mener å huske at jeg har ok både AMH (23-25) og FSH (7). Likevel får jeg relativt få og dårlige egg - 8 på siste uttak, 7 av de modne, 1 blast. Det regnes egentlig som suboptimal respons. Og jeg tenkte å ta det opp med legen.
Det kan være at mine FSH reseptorer ikke svarer godt nok på stimulering. Og da må det brukes andre triks, og ikke bare standard antagonist protokoll. Hvilke - vet jeg ikke. Skal prøve å finne ut mer etter hvert.
Litt på siden her, men har du mange follikler de ikke klarer å stimulere frem? Har du forsøkt lang protokoll?

Litt på siden her, men har du mange follikler de ikke klarer å stimulere frem? Har du forsøkt lang protokoll?

Det er en del små follikler som vokser dårlig.

Her gjør man jo ikke den såkalte "baseline" UL på CD2, hvor dem sjekker AFC i starten.
Sist var det 3 i vekst på stimdag 7. Altfor få.
Det gjenspeiler ikke høyt nivå av AMH. Og hvorfor det?
Jeg vet at det finnes, når AFC og AMH ikke stemmer med hverandre. Og da er det AFC som er viktigst. Lurer bare på om det er noe man kan gjøre med det?
Vet at "low responders" får i tillegg LH under stim (Menopur, Pergoveris).
Akk det, LH, husker ikke hva det var hos meg.
Kan uansett ikke rep.endokrinologi slik at jeg kan vurdere det. Men ja, har lyst å prøve noe nytt. Eller i hvert fall gode argumenter på hvorfor ikke fra noen som har peiling.

Har ikke prøvd lang protokoll, nei.
Brukte estrogen priming i ei uke i forkant av siste stim. Tok lang tid å stimulere, og ikke nevneverdig forskjell i stats. Men må sette inn det embryo først og se. Hvem vet, kanskje er det selveste gullegget?

Her er mine prøvesvar fra juli, CD2, fylte 41 i juni.

SHBG 66
Prolaktin 105
T4 15
TSH 2
AMH 24
DHEAS 3
FSH 5.5
Østradiol 294
Testosteron 0.84

Misliker sterkt tall uten enheter.
Kommentar fra legen: normale prøver.
Spørsmål ut i lufta: hvorfor så svak respons på stimulering hos meg? Og hva skal vi gjøre med det?

Back
Topp