Samler deres bhg inn penger?

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
føler stadig vekk jeg får meldinger av barnehagen om at vi må betale tur penger, fest penger, bleiepenger,, han bruker ikke det lengre men den bleie avtalen var grei da :) om vi ikke gjør no dugnad må vi betale 300kr for hver time vi ikke får gjort og det er ikke så masse arbeid for meg som ikke har mulighet til å kjøre rundt siden jeg ikke har lappen O.l. får dere masse sånn uforutsette ting dere må plutselig betale inn av bhg ?

Privat eller kommunal bhg?

Vi hadde vel kun en hstsuppe som vi måtte betale for.

Vi har privat barnehage og betaler ingenting sånt..og heldigvis for det, for vi har det så trangt økonomisk nå at vi ikke hadde hatt mulighet til å bidra med ei krone en gang.. må prioritere regninger og mat til familien!

Har kommunal. Og kanskje en gang i halvåret må vi betale 40 kr for en tur eller noe. Ellers er det innsamling på høsttakkefest til ett fadderbarn, men da gir man jo det man vil.

Mine går i familiebhg :-) vi betaler aldri noe ekstra :-)

Her har de masse arrangementer hvor man kjøper mat, kaker o.l i stedet. Dette går bl.a til tur..

Vi har privat barnehage og betaler ingenting sånt..og heldigvis for det, for vi har det så trangt økonomisk nå at vi ikke hadde hatt mulighet til å bidra med ei krone en gang.. må prioritere regninger og mat til familien!
har å privat og vi har det ganske stramt også,, så at jeg plutselig får melding om å betale 500 kr i tur / fest penger... er faktisk litt mye penger for meg sånn uten videre utenom barnehage regningen som er på 2800 ... føler ikke det var lenge siden jeg betale noe andre penger heller til dem .. for noe lignende!

Nei her er alt inkludert.
Ungen går i en privat barnehage.

har å privat og vi har det ganske stramt også,, så at jeg plutselig får melding om å betale 500 kr i tur / fest penger... er faktisk litt mye penger for meg sånn uten videre utenom barnehage regningen som er på 2800 ... føler ikke det var lenge siden jeg betale noe andre penger heller til dem .. for noe lignende!
Det er utrolig vanskelig, men kanskej du burde pratet med banrhegane om det?

Jeg trodde ikke det var vanlig..dyrt nok å ha de små i banrhegane syns jeg :p

Her har vi bestemt sammen på foreldremøte at vi betaler 100kr i året inn på tur/festkonto, ellers ingenting ekstra :-)

Men skal jo ikke ha noe å si om det er privat eller kommunalt? De private blir jo subsidiert av staten.

Jeg kan aldri huske å ha betalt noe sånt til bhg der sønnen min går. Har jobbet i flere barnehager også, men har aldri opplevd å måtte kreve inne penger av foreldrene til ting og tang.

Her må vi betale til litt større turer og utflukter 2 ganger i året(snakk om 50 kr pr tur eller noe). Ellers så er det hvis det er innsamling til fadderbarn i forbindelse med arrangementer de har.

Vi betaler bleier. Eller tar med selv. Den er grei. Ellers ikke noe utenom mat og plass. De selger mat på sommerfest og sånn, men det er jo frivillig, og de hadde en kveld hvor ungene sang, vi fikk kjøpe lodd og sånn for å finansiere overnattingstur for førskole.

Back
Topp