Samleie tidlig i svangerskapet

T.C

Flørter med forumet
Hei!

Hvordan er det med dere og samleie så tidlig? Jeg er i uke 6-7, og har ikke hatt sex før nå i går kveld. Har nesten ikke sovet i natt fordi jeg har vært så redd for at det kan ha «ødelagt» noe. Hadde i januar en sa, så er veldig redd for at det skal skje igjen.

Merker det er ekstra skummelt denne gangen- alt bekymrer meg… tror dere det er trygt å ha samleie? Jeg hadde tenkt inni meg at jeg skulle vente til uke 10-12 for å være på den sikre siden, men så skjedde det i går..

Jeg synes også at det føles litt utrygt å ha sex tidlig i svangerskapet, men det skal være helt trygt :)

Vi har hatt det sånn ca 3-4 ganger de siste 6 vekene..er 8+1 i dag...va og litt bekymra,men det har gått helt fint:happy:

Det går helt fint. På slutten av svangerskapet kan sex (eller sæden da) være med på å modne livmorhalsen og potensielt starte fødselen, men så tidlig skjer det ingenting.

Det var betryggende å høre:cat: har noen snakket med lege eller jordmor om dette?
I og med at jeg hadde sa i januar tenker jeg på alt jeg kan ha gjort som kan ha framprovosert det.. herunder samleie… ååh, er så vanskelig dette her..

Sex skal være helt ufarlig :) Vær forberedt på at det KAN komme en liten blødning i tiden etter. Det er IKKE farlig, men kommer av at du har skjøre slimhinner slik at blodkar kan briste pga friksjon. Livmorhalsen kan også blø litt. Noen får også smerter i magen ved orgasme. Det er heller ikke farlig, bare ubehagelig.

Jeg er 10+0 i dag, fant ut om graviditeten 3+1. Lysten er veldig opp og ned her men når jeg har hatt lyst har vi hatt sex som vanlig, alt mellom 1 og mange ganger i uka. Snakket med jordmor om dette forrige svangerskap og hun sa at det er helt trygt og kan ikke skade babyen på noe vis:)

Det var betryggende å høre:cat: har noen snakket med lege eller jordmor om dette?
I og med at jeg hadde sa i januar tenker jeg på alt jeg kan ha gjort som kan ha framprovosert det.. herunder samleie… ååh, er så vanskelig dette her..

JM sa til meg på kontrollen at det var bare å ha sex som vanlig. Så her har vi sex som vi pleier :p

Jeg hadde sex nå i helga, er 10 uker idag. Det var en skremmende opplevelse. Det rant friskt blod ut etterpå, og så kom det en blodklump. Så jeg er livredd for hva som har skjedd. Skal til legen etterpå og håper å få ultralyd så fort som mulig.

Det er helt trygt. Det er ingenting som tilsier at sex skal kunne føre til noe som helst annet enn nytelse :shy: Jeg blødde en del i mitt første svangerskap, stort sett alltid relatert til samleie, så jeg ble undersøkt et par ganger men det var bare skjøre slimhinner. En gang blødde jeg så det rant i do dagen etter og jeg var hysterisk, det var rett før uke 23 hvor de faktisk forsøker å redde babyen, men det var også ufarlig. Ble aldri anbefalt å avstå fra sex.

Har fått beskjed om at sex er helt trygt. Men jeg har nå fått sexforbud på 2 uker grunnet infeksjoner.
Det sex kan føre med seg er jo bakterier og infeksjoner som potensielt kan være uheldig.
Men det går jo helt fint så lenge en er oppmerksom på symptomer, og går til legen hvis noe virker annerledes der nede:happy:

Hadde sex i natt. Ingen blod når eg vakna, men etter 7,5t på jobb så var det blod i truseinnlegget når eg kom heim. Prøver å ikkje stresse over det. Eg hadde blod etter tul sist veke også, men kom ikkje meir enn den dagen. Krysser fingrane for at det ikkje kjem meir nå heller. Og så trur eg at eg ikkje vågar meir sex på nokre veker.

Back
Topp