Samleie-redd for at noe skal gå galt..

Sia

Forelsket i forumet
Dette er nesten litt pinlig å ta opp, men jeg må bare spørre om det er flere her som har samme tanker som meg rundt dette. Jeg er nemlig redd for å ha samleie etter jeg ble gravid, er så redd for at jeg skal få SA eller at noe galt skal skje. Har lest mye om at spiren/fosteret ligger godt beskyttet der inne og ikke vil skje noe, men alikvell etter SA sist så er jeg blitt veldig påpasselig med det aller meste. Synes bare det er vondt at jeg skal være redd for akkurat samleie, får så dårlig samvittighet og føler meg bare fæl..

Dette er nesten litt pinlig å ta opp, men jeg må bare spørre om det er flere her som har samme tanker som meg rundt dette. Jeg er nemlig redd for å ha samleie etter jeg ble gravid, er så redd for at jeg skal få SA eller at noe galt skal skje. Har lest mye om at spiren/fosteret ligger godt beskyttet der inne og ikke vil skje noe, men alikvell etter SA sist så er jeg blitt veldig påpasselig med det aller meste. Synes bare det er vondt at jeg skal være redd for akkurat samleie, får så dårlig samvittighet og føler meg bare fæl..

Sex er ikke farlig for graviditeten så fremst man ikkeer alt for røff i senga.. tror ikke du har noe å bekymre deg for der.. jeg å min partner var veldig aktiv under svangerskapet å har hørt fra søstra mi at det bare var sundt å kom til å hjelpe på med fødselen.. jeg sprakk ikke under fødselen å lille var ute på 15-20 minutter :)

Har det helt likt.. har ikke turt å ha sex enda, og er 7+5 i dag.. sist hadde vi kun sex en gang, og da mista jeg dagen etterpå.. så nå har vi litt panikk begge to.. :( var jo helt sikkert tilfeldig, men blir jo redd for at det var årsaken til at det gikk galt.. :( tenkte å kanskje prøve etter TUL om alt ser bra ut da :P

Jeg begynte faktisk å blø under samleie når jeg mistet i uke 12, men det var ikke samleie sin skyld, så tidspunktet for blødningen av nok bare helt tilfeldig:) det er ikke farlig å ha samleie under graviditet, så jeg kommer hvertfall ikke til å ofre det en tanke engang.

Sukk. Sånn har det blitt for min del og. Jeg VET at det ikke er skadelig og at babyen ligger trygt og godt inni magen. Men jeg har fått blødninger og SA ved tidligere graviditeter. Det sitter i. I forrige uke lot jeg mannen slippe til, sånn for hans del, jeg sa bare vær forsiktig er du snill. Det gikk jo bra da. Skulle prøve oss her om dagen, men jeg sa rett ut at hodet mitt og kroppen min var på helt andre tanker enn deilig dampende het sex :knegg: Mannen gav seg etter kort tid og sa han egentlig ikke var der han hellerlaughing4

Har tenkt det samme.. men har lest mye om emnet for å roe meg selv litt, og skjønner jo at det ikke er noen fare.

Men likevel er det en bitteliten tanke der. Spesielt når det kommer noen murringer i etterkant, som også er helt vanlig... men litt ekkelt å kjenne på :/

Godt det ikke kun er jeg som føler det, men det skikkelig fælt.. For her er jeg 4+4 i dag og allerede redd for å ha sex, altså det er lenge til Mai, haha!

Jeg tror jeg bare må komme over frykten i dag, for det er jo ikke farlig , det er inni hodet mitt at det er det[emoji12]

Merker jeg fikk litt angst etter min SA - da begynte jeg å blø etter samleie, som fortsatte å blø, og det resulterte i SA et par dager etterpå. Men jeg tror spiren hadde vært død en stund, og det var tilfeldig at jeg begynte å blø da, evt. at samleie hjalp til med å sette i gang renselsesprosessen. Vet det er helt ufarlig å ha sex under graviditet, men angsten fra sist slipper liksom ikke helt.

Back
Topp