Samleie i uke 38 og senere

AnnaAnna

Blir kjent med forumet
Marsboerne2017
Er det safe å ha sex så sent i svangerskapet? Hørt og lest at sex/ sperm kan sett i gang fødsel... vil helst at babyen vår venter med sitt ankomst til termin (10 mars) så vet ikke om vi kan ha ha sex uten å bekymre oss at det settes i gang fødsel?

Sniker fra februar, er 39+6 i dag, har hatt mye sex. Helt ufarlig så lenge du ikke har noen andre risikoer, å da hadde du fått beskjed av jordmor. Å når du er 38 uker trenger du ikke bekymre deg om så fødsel hadde starta.

40+4 har hatt mye sex i svangerskapet , har ikke endt i fødsel her[emoji85] en dag på overtid og [emoji23]

Vi hadde masse sex de siste ukene av det forrige svangerskapet mitt nettopp i håp om at det skulle trigge fødsel da overtid går igjen i familien, men hun ble født to uker over termin åkkesom, så her hadde sexen ingen effekt...

Med nr 1 var det nokk sex som "startet" fødselen.
Så lenge du er moden kan sex starte fødsel.

Man må være en del moden for at det skal funke, slik jeg har forstått det, akkurat som at stripping kan ha liten effekt hvis man ikke er moden.

Det han ingen betydning dersom du ikke er moden og I utgangspunktet klar for fødsel uansett ☺

Hvis du er i uke 38 har det jo null betydning uansett om du føder eller ei [emoji5][emoji5]

Update: hadde sex 5 dager på overtid. Vannet gikk midt i akten :p
Ooo.. ein smule akward kanskje?!...[emoji28] ska kje fortella gubben min om den vertfall,då får eg meg vertfall ikkje før mini kjem.. [emoji1] [emoji28] men kjekt da satte ting igang for dåke då! :D ;)

Vi hadde sex omtrent et døgn før fødselen startet. Da hadde det hadde vært en stund siden sist. Riene startet omtrent samtidig med at vannet gikk neste kveld, og jeg fødte en uke etter termin.

No e eg spent på om nåke blir satt i gong her... [emoji14] fekk meg ei lito beta, so no gjenstår da å sjå... [emoji28] [emoji12]

Ingenting her endo.... trur kje da va nåke i da kjerringrådet for oss ... [emoji58] vertfall ikkje i går... [emoji14]

Ingenting her endo.... trur kje da va nåke i da kjerringrådet for oss ... [emoji58] vertfall ikkje i går... [emoji14]

Nei det hadde ingen effekt[emoji17]Hehe. Har vel aldri blitt så mye sengeaktivitet på mannen som på slutten av svangerskapet[emoji23]det er iallfall et kjerringråd de støtter selv om det virker litt desperat[emoji1]

Back
Topp