Samleie etter fødsel

Freia97

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
*Dette innlegget er også publisert i termingruppen juli 22*

I dag er det 11 uker siden mini ble født. Hun er min førstefødte. Foruten om at hun ble tatt med sugekopp, gikk fødselen fint mtp underliv, rifter etc. Jeg fikk bare et par pyntesting, og underlivet sånn sett føles normalt ut.

Helt til det kommer til samleie. Det er som at tissen min frastøter mannen min sin. Alt føles vanlig ut for mannen min, men for min del føles det vanvittig trangt ut. Vi bruker god tid, bruker mye glidemiddel - men det er bare ikke sjanse. For meg blir bare hele opplevelsen totalt intetsigende og ekstremt udigg. Det er trangt, tørt, vondt og som at det bare er totalt fysisk umulig hva vi prøver på.

Med en liten baby er det heller ikke slik at sexlysten er kjempe stor. Så når den først er det, er det vanvittig sårt at jeg ikke får det til? Mannen min og jeg har aldri vært helt de store på foreplay før samleie heller. Å skulle begynne med det nå, er bare heller ikke noe som motiverer meg så veldig. Hvor i all verden skal jeg uansett hente tid, lyst og motivasjon til det når jeg vet at det hele stopper opp i det han skal inn i meg?

Hvordan opplever dere det?
 
Spør etter østrogenkrem hos legen :)
Jeg hadde for øvrig samme opplevelse særlig etter fødselen hvor babyen ble tatt med vakuum, sikkert noe med at jeg ble klippet. Hadde ingen andre rifter enn klippet.Men også at amming påvirker østrogenbalansen slik at det kan gjøre vondt/kjennes strammere. Jeg kan ikke helt detaljene for det sånn rent medisinsk, men det er et underkommunisert problem etter fødsel fra helsevesenet sin side som det jo finnes hjelpemidler for.
Og sånn ellers kan man jo eventuelt ha sex på andre måter enn penetrering en periode da.
Jeg synes sexlysten har vært veldig varierende og generelt lavere enn normalt særlig de første 6 mnd etter fødsel, og kanskje egentlig så lenge jeg har ammet og syklusen ikke har startet igjen.:rolleyes:
 
Tar ofte en gode 6mnd her før lysten er skikkelig på plass, for min del; så her ble det heller ingenting før det heller.

Kroppen har jo egentlig gjennomgått et traume, kan hende det ligger noe der som ikke er bearbeidet enda?
Hormonene er heller ikke i balanse enda, og det også kan ødelegge en del. Ellers støtter jeg sex uten penetrering. Mye annet gøy man kan gjøre, som kan være vél så digg. Og å gi en positiv seksuell opplevelse kan gjøre penetrering lettere senere. For, kan fort bli en litt ond sirkel, at du kanskje ubevisst knyter til, siden du allerede vet det blir vondt.
 
Som om eg skulle fortalt det sjølv det du skriver:wacky: Men, det går over!
Eg fødte i desember, med vakuum og klipp og ingen rifter utenom. Supertrangt :sour:
Etter 5 mnd begynte det å bli overkommelig for min del.
Lysten har vore heilt fråverande og ørkentilstandar down under.
Syns det har begynt å komma seg litt no når eg begynte i jobb, har kroppen litt i fred og ikkje har ein liten krabat på meg heeeile tida :joyful:
 
Back
Topp