Samle små lån og kredittgjeld!?

*Martine*

Forelsket i forumet
Hei, jeg vurderer og samle små lån og gjeld i et større lån, noen som har erfaring med dette? Er det lurt, evt hvilke bank er best?

Det har desverre blitt en passelig sum, ca 90000,- noe er kredittkort, noe er lånekassen(jeg vet at de har lav rente, og alt det der, men jeg har ikke mulighet til å betale 3500,- hver 3 mnd på det) og noe er andre småting.

Tror dere det er mulig å betale ca 2000,- i mnd på et slikt lån og være kvitt det innen 5/6 år? :)

Er det noen som har gjort det selv? eller noen som har litt peiling på sånt? :)

Når det gjelder Lånekassen ville jeg latt den stå og heller søkt om å betale halvparten hver mnd. Litt mer i rente, men det er allikevel gunstig. Også fordi Lånekassen er helt personlig, feks det faller bort om du skulle dø, du kan søke om å få deler slettet ved langvarig sykdom etc.... Men ellers er det lurt å samle!!! Best å prøve seg i en "vanlig" bank (DNB, Nordea, pluss.....) ikke en "kredittbank" som livnærer seg på slikt (slike som bare har forbrukslån som produkter, oppfinans og lignende...).

Takk for svar :) Ang lånekassa har jeg ikke så store gjelden der så det er nok lurt og la det stå :)

Back
Topp