Samle opp lager med morsmelk til perm slutt.

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Hva gjør folk som skal tilbake til jobb kun for noen uker i forhold til melk. Gir dere erstatning? Jeg tenkte å samle opp et lager med morsmelk som vil si jeg må pumpe meg hver dag til jeg begynner i jobb. Skal jobbe i mannens permisjon også være hjemme til barnehagestart. Ønsker veldig å amme til han er 1 år..

Bekymrer meg også for produksjonen når jeg starter i jobb, noen med erfaring hvordan melken holder seg når en ikke pumper eller ammer på rundt 6 timer?
 
Jeg har aldri pumpet (får ikke ut noe), så her har barna greid seg uten de timene jeg har vært på jobb. De har som regel tatt det igjen etter arbeidstid da, så melkeproduksjonen har holdt seg godt.
 
De har fått flaske hos meg på dagtid, er snakk om 1 flaske før jeg var hjemme igjen. Amma de bare på morning og kveld når de var 9-10 mnd.
 
Får du ordnet deg med ammefri?

Jeg hadde ammet før jeg gikk, og ammet med en gang jeg kom hjem. Og som vanlig resten av døgnet.
 
Med mindre du har veldig lang reisevei og er borte kjempe lange dager så fungerer det nok fint med amming rett før, flaske med mm + fast føde mens du er på jobb og så vanlig amming resten. Du kan eventuelt pumpe deg på jobb om du ikke har mulighet til ammepause - da blir jo ting som normalen.
 
Så lenge ingroduksjonen av fast føde har gått greit ville jeg ikke stressa med å pumpe opp et lager. Det er kanskje snakk om en amming mindre per dag?

Mtp produksjonen - Ammer du fortsatt på natt? Det vil jo holde produksjonen oppe hvert fall :)
Dersom det kun er snakk om å være borte 6-7 timer tipper jeg det går fint jeg ta Evt med pumpe for din egen del.
 
Får du ordnet deg med ammefri?

Jeg hadde ammet før jeg gikk, og ammet med en gang jeg kom hjem. Og som vanlig resten av døgnet.
Jeg har jo krav på det så tenker å utnytte meg av det, ved å komme 1 time senere på jobb både på dagvakt og kveldsvakt, ellers tror jeg det kommer til å bli problematisk å gå hjem før tiden Får bare håpe han er sulten akkurat da
 
Da jeg starta i jobb med forrige ga jeg pupp fra pupp 1 da vi våkna, pumpa pupp 2 før jeg gikk på jobb, og amma igjen da jeg kom hjem fra jobb 7-8 timer senere. Da hadde hun altså fått ett melkemåltid mens jeg var borte, pluss to med fast føde. Det funket veldig bra. Jeg begynte å jobbe da hun var åtte måneder, og amma til hun var ca 13 måneder.
 
Da jeg starta i jobb med forrige ga jeg pupp fra pupp 1 da vi våkna, pumpa pupp 2 før jeg gikk på jobb, og amma igjen da jeg kom hjem fra jobb 7-8 timer senere. Da hadde hun altså fått ett melkemåltid mens jeg var borte, pluss to med fast føde. Det funket veldig bra. Jeg begynte å jobbe da hun var åtte måneder, og amma til hun var ca 13 måneder.
Så lurt!
 
Back
Topp