Samkøyring av tvillingane

Aurum

April 2013s tvillingmamma
Er noko dritt i grunn. Amming går fint, men har problemer med å rape dei skikkelig, så da er det vræling frå den som må vente og legg eg frå meg den første før den er ferdig så skrik den.

Så kan dei vere litt våken før dei skal sove. Og dei sovnar ikkje av seg sjølv så då er det å prøve å bysse begge. Noko som ikkje går. Som resulterer i hyl og skrik og overtrøtte utrøstelige barn.

Men det var godt når dei endelig sovna til noenlunde samme tid så fekk eg bestilt både kiropraktor, tannlege og legetime :) og sendt mail til sjefen :)

via BV app på mobil

Huff! Føler med deg! Har til tider nok med en som skal ha ting på sin måte. Men du som har to... Beundrer deg! <3

Her har jeg gitt opp å samkjøre de foreløbig. Ikke vil de spise samtidig og ikke vil de sove samtidig. Og jo mer jeg prøver jo sintere blir de og mer skrik får jeg. Så samkjøring får visst bli senere. I går kveld så spiste de samtidig, men ville ikke sove, og i dag har de sovnet samtidig en gang. Men spise samtidig vil de ikke i dag. Så det blir på skift. Og da kan jeg love at den andre er sint mens den venter, men vil jo ikke ha noe mat. Bare at mamma koser med henne også. Blir litt matt jeg.

Her så "tvinger" jeg de til å være samkjørte. ;) prøver iallefall... men det hender de sover litt forskjellig. Men har du my brest friend ammepute? Etter de har spist tar jeg begge opp for å rape. Det blir en slags støtte i puta :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg koser meg bare og driter i hele samkjøringa, det får komme etter hvert, de er jo så små og det er foreløpig ikke noe problem. Men synes jo de har ikke så aller lik intervall på søvnen.

Men åssen er det på natta da jenter ?? Jeg og gutta sover som bare det om natta, livet er toppers og vi er uthvilte ;)

Jeg synes jo de har veldig lik søvn intervall skulle jeg si ;) Som regel når han ene sovner følger broren etter ;) Herregud snakk om anaalfabet og skriveleif hahahaha ;)

Her så "tvinger" jeg de til å være samkjørte. ;) prøver iallefall... men det hender de sover litt forskjellig. Men har du my brest friend ammepute? Etter de har spist tar jeg begge opp for å rape. Det blir en slags støtte i puta :)

Har my breast friend puta ja. Men dei er så urolige når dei et der (skal til kiropraktor å sjekke for låsningar i morgon) så her ligg dei i tandem.

Mannen hadde heldigvis siste dagen på skule idag så no er vi to heime om dagen i ei lita veke før eg begynner på jobb på mandag :) så får han legge opp dagen som han synes er best. Men no bikkar dei snart 3 mnd og då må vi nesten bli enige om ei viss rutine :) håper berre dei lærer seg å sovne litt sjølv.

Her er kvelden eit mareritt med skrik og hyl. Har prøvd lenge å legge dei tidlig. Men får dei ikkje til å sove før rundt midnatt. I natt holdt sofie det gåande til rundt to :confused: . Så håper kiropraktoren finn noko å fikse på i morgon! ! :)

via BV app på mobil

Har my breast friend puta ja. Men dei er så urolige når dei et der (skal til kiropraktor å sjekke for låsningar i morgon) så her ligg dei i tandem.

Mannen hadde heldigvis siste dagen på skule idag så no er vi to heime om dagen i ei lita veke før eg begynner på jobb på mandag :) så får han legge opp dagen som han synes er best. Men no bikkar dei snart 3 mnd og då må vi nesten bli enige om ei viss rutine :) håper berre dei lærer seg å sovne litt sjølv.

Her er kvelden eit mareritt med skrik og hyl. Har prøvd lenge å legge dei tidlig. Men får dei ikkje til å sove før rundt midnatt. I natt holdt sofie det gåande til rundt to :confused: . Så håper kiropraktoren finn noko å fikse på i morgon! ! :)

via BV app på mobil
Huff. Høres slitsomt ut. Høres ut som det kan være låsninger ja. Tvillinger har mye større sjanse for å få det... her hadde begge mine det. Hos Mio behøvdes bare en behandling men Luca skal tilbake iallefall en gang til. Her er de faktisk ganske snille på natta. Skal sies at de foretrekker å sove inntil oss da... så våkner de et par, tre ganger om natta for mat men sovner med en gang etterpå. *bankibordet* ;-)

Er noko dritt i grunn. Amming går fint, men har problemer med å rape dei skikkelig, så da er det vræling frå den som må vente og legg eg frå meg den første før den er ferdig så skrik den.

Så kan dei vere litt våken før dei skal sove. Og dei sovnar ikkje av seg sjølv så då er det å prøve å bysse begge. Noko som ikkje går. Som resulterer i hyl og skrik og overtrøtte utrøstelige barn.

Men det var godt når dei endelig sovna til noenlunde samme tid så fekk eg bestilt både kiropraktor, tannlege og legetime :) og sendt mail til sjefen :)

via BV app på mobil

Måtte bare si gurilainn så nydelige Eirik og Sofie er, så flotte bilder på bloggen din <3 Flink du er ;)

Jentene mine er ikke samkjørte, og jeg liker det best sånn. Følte at samkjøring var mye mer slitsomt enn nå når de får bestemme selv. Tv1 spiser mest tidlig på dagen og tv2 spiser mest på kvelden. Nå er de 12 uker gamle og de får "lov" til å følge sin rytme det blir mer og mer tydelig at de er to forskjellige individer med forskjellige behov og det føler jeg at de skal få lov til å være.

Soving om natten er fortsatt en stor utfordring her i huset men dt begynner å komme seg. jeg har hele tiden gått og sagt at tv1 har kolikk men i følge legen har jeg to unger med kolikk......men heldigvis virker det som at de er på vei til å vokse det av seg som smått. Det har faktisk forekommet at en unge har sovet 5 timer i strekk på natta men aldri begge to samtidig.

Her er det samamming 2 ganger om dagen..ellers hver for seg..ikke noe særlig samkjøring på når de sover og er våken på dagen....men synes det er greit å få litt kvalitets tid..med hver av dem..på samammingen..blir det liksom bare å koble dem på...litt sånn melkeku følelse..når det gjelder natten..så sover de ca. 6 timer...samtidig..så kan ikke klage der....vi har jo blitt forespeilet at de er eneggete tvillinger, MEN jeg er ikke så sikker på det...for svar om en måndes tid..

Her er det samamming 2 ganger om dagen..ellers hver for seg..ikke noe særlig samkjøring på når de sover og er våken på dagen....men synes det er greit å få litt kvalitets tid..med hver av dem..på samammingen..blir det liksom bare å koble dem på...litt sånn melkeku følelse..når det gjelder natten..så sover de ca. 6 timer...samtidig..så kan ikke klage der....vi har jo blitt forespeilet at de er eneggete tvillinger, MEN jeg er ikke så sikker på det...for svar om en måndes tid..
Oi, er de ikke like? Altså utseendemessig?
Jeg vurderer også å ta en dna test etterhvert for å være 100% sikker.
Men hvordan kom de fram til på ul at de var enegga? :)

Oi, er de ikke like? Altså utseendemessig?
Jeg vurderer også å ta en dna test etterhvert for å være 100% sikker.
Men hvordan kom de fram til på ul at de var enegga? :)

utsende messige har de ikke sett like ut i det hele tatt synes jeg....men så igjen..har de masse like fakter og utrykk..og da ser de like ut..hun ene er noe lysere i huden og er smalere generelt...de hadde felles yttersekk og morkake..

Jentene mine er ikke samkjørte, og jeg liker det best sånn. Følte at samkjøring var mye mer slitsomt enn nå når de får bestemme selv. Tv1 spiser mest tidlig på dagen og tv2 spiser mest på kvelden. Nå er de 12 uker gamle og de får "lov" til å følge sin rytme det blir mer og mer tydelig at de er to forskjellige individer med forskjellige behov og det føler jeg at de skal få lov til å være.

Soving om natten er fortsatt en stor utfordring her i huset men dt begynner å komme seg. jeg har hele tiden gått og sagt at tv1 har kolikk men i følge legen har jeg to unger med kolikk......men heldigvis virker det som at de er på vei til å vokse det av seg som smått. Det har faktisk forekommet at en unge har sovet 5 timer i strekk på natta men aldri begge to samtidig.

Har i grunnen funne ut det samme sjølv :)
20-30 min mellom kvar er fint, da får eg mata skifta på og byssa litt før det er nestemann sin tur :) og så søv dei nogonlunde likt, og så er det litt tid mellom kvar gong dei vaknar. sjølv om det er litt ulikt kor lenge dei søv.

her har også en sove 5 timar, men aldri om dei har gjort det samtidig :p

Huff. Høres slitsomt ut. Høres ut som det kan være låsninger ja. Tvillinger har mye større sjanse for å få det... her hadde begge mine det. Hos Mio behøvdes bare en behandling men Luca skal tilbake iallefall en gang til. Her er de faktisk ganske snille på natta. Skal sies at de foretrekker å sove inntil oss da... så våkner de et par, tre ganger om natta for mat men sovner med en gang etterpå. *bankibordet* ;-)

Sofie hadde vist låsning i bekkenet og ei lita i ryggen. samtidig som ho var litt skeiv i hovudet som kunne presse litt på nakken.
Eirik hadde låsning i nakken, ei i ryggen og så var han ganske stiv i nakken pga låsninga.

Fekk fiksa litt idag, Sofie skal ha ei behandling til trur han og Eirik skal ha 2-3 behandlingar til.
Vart forespeila at dei skulle vere litt irritable og utilpass no etter denne behandlinga.
Men dei har jo sove nesten heile dagen idag etter behandlinga. Så vi får sjå om dei berre ladar opp til kvelden :p

Her sa de også på ul at de var enegget. Men jeg syns ikke de er like. Men de delte ytterste hinne og morkake så de kan sånn sett ikke være toeggede.

Da de løsnet på låsningene hos tvillingene her første gang sov de også mye den dagen.

Back
Topp