Samfunnet åpnes i slutten av september - hva nå?

Eg var hos JM i går og kom ut meir forvirra enn før...JM er superflink,har tonnevis med erfaring og har passet godt på meg i mine 2 andre svangerskap..med andre ord er ho ei eg stile på...Ho vil ikkje anbefale vaksine og ville sjøl aldri personlig tatt den som gravid...ho nevnte langtidsvirkninger som vi jo ikkje veit nåke om enda, samtidig at om eg reagere på vaksinen og får høg feber kan det være skadelig for fosteret. Ho nevne og at dei ser sammenheng mellom korona og spontanabort,fosterdiagnostikk,dødfødsel og for tidlig fødsel(ho sa at dette ikkje nødvendigvis stemme,men at dei muligens ser sammenheng) samtidig har ho hatt inne 2 gravide som blei smitta under svangerskap som fekk milde symptom og alt gjekk fint! Men det veit jo man aldri...Jobbe på småbarnsavdeling I bhg og fekk ein følelse av at eg burde vurdere nøye om eg kanskje sku søke svangerskapspenger...e jo snakk om vare nåke mnd av mitt liv og vil jo helst ikkje ta sjanser med babyen sitt liv....Men e glad i jobben min og vil slite med dårlig samvittighet om eg blir heima..Vanskelig valg! Vente å ser ka dei nye anbefalingene blir hvertfall...
 
Jeg synes også det er skummelt og vett ikke hva å velge vaksine eller kansje smitte. Har nyfødt som jeg ammer så har valgt å vente litt til men klump i hjerte på hva som er lurt det ene eller det andre her… hjelper ikke at folk skal mindre i karantene av barn fremover.

men blir det smitte i bgh tar jeg mitt barn ut. Men må jo sende på skolen desverre:/
 
Blir spennande å sjå kva oppdaterte råd fhi kjem med neste veke! Eg tippar dei legg seg i same "fil" som Sverige og Danmark.
 
Back
Topp