Samboerskap

Babypus 2006/2008

Forelsket i forumet
Vi sitter å diskuterer dette her hjemme for tiden. Er det noen fordeler med å være registrete samboere? Hvordan er det med arv og sånn. Vet jo at jeg ikke arver min samboer hvis han skulle falle fra, men kan andre komme inn som formynder for Andrea? Og et sted på nettet leste jeg at hvis mor skulle falle fra var det ikke gitt at far ville få  fullt foreldre ansvar hvis ikke det stod i testamentet.  Ble litt sånn forundret jeg. Vi har jo delt foreldre ansvar og da ville det vel være logisk at pappa'n til Andrea fikk fullt ansvar for henne hvis jeg skulle bli borte.....

Vi har diskutert å sette opp testament for å sikre fremtiden til Andrea hvis noe skulle skje med oss. Er snakk om ganske store summer, da samboer er medeier i firmaet han jobber i. Det som bekymrer samboer mest er at noen fra staten skal komme inn å grafse til seg Andrea sine penger. ( tror samboer heller ville gått igjen som spøkelsen enn å overlatt noe til staten frivillig [:D])

Nå er vi forlovet og kommer til å gifte oss om ikke så alt for lenge, er det da noen vits å registrere seg som samboere..... (kan jo fort gå 1 år eller 2 da, ting tar tid her i huset)

Veit egentlig alt for lite om dette. Vi e heller ikkje registrerte samboere[&:] Håpe på å bli gift snart [:)] 

Kan desverre ikkje hjelpe deg i denne saken [8D]

Har lenge lurt på det samme! Vi har vore samboere i fleire år no, snart forlova i 6 år... men no er dato satt for bryllupet. 18. august neste år, så vi kjem ikkje til å registrere oss noko meir som samboere før den tid... tenker vel at det skal ikkje skje noko før då.... [&:]

Back
Topp