Samboern skal slutte med snus

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Han har ikke snusa siden natt til søndag, som jeg vet om, har ikke turt å spørre :p
Noen tips til hva jeg kan gjøre i den tiden for at han lettere skal klare å slutte helt?
Hvor lenge har man abstineneser og hvor lenge blir man sur og gretten? :p
Noen som har litt erfaringer på dette? :)

Dei fysiske abstinensane er over etter eit par veker. Eg har ikkje slutta med snus, men med røyk.

Det hjelper om du har litt ekstra takhøgde, og tenker at det er verdt litt surmuling om han sluttar.

Ikkje mas for mykje om det, men ros han gjerne:)

Her har gubben slutta også. Ha tålmodighet og kjøp tyggis til han :happy:

her maste jeg så mye at han holdt den første sprekken skjult for meg da han var flau over å ikke klare det første gang. Jeg klikka da jeg fant ut av at han løy om snusinga. Oppdaga det med brune håndflater og en snusdåse under dyna på hytta. Måtte bite i det sure eplet til slutt og innrømme at det var litt min feil også at han ikke turde å si det. Han fikk jo akkurat den reaksjonen han fryktet.

Det ble lettere for han å slutte når jeg roa ned masinga litt :oops:

her maste jeg så mye at han holdt den første sprekken skjult for meg da han var flau over å ikke klare det første gang. Jeg klikka da jeg fant ut av at han løy om snusinga. Oppdaga det med brune håndflater og en snusdåse under dyna på hytta. Måtte bite i det sure eplet til slutt og innrømme at det var litt min feil også at han ikke turde å si det. Han fikk jo akkurat den reaksjonen han fryktet.

takk får svar :) tenkte jeg ikke skal mase og spørre så mye, er derfor jeg ikke har spurt om han fortsatt ikke har snusa :)
få kjøpe litt tyggis og pastiller så han har noe å knaske på kanskje. Jeg er tolmodig og klarer fint å vente noen uker på å få tilbake humøret på kjæresten min ;) Syns det er kjempebra han skal slutte med snus, han slutta å røyke da vi flytta sammen så da har jeg ikke gnåla om at han skal slutte med snus, han fant det ut selv pga helsa .)

Jeg slutta i januar i år etter 6 års snusing, og onico var helt klart redningen min ;) Kjempegod "løsning" når suger er på sitt værste og man bare må ha et eller annet å putte under leppa :) til slutt endte det med at jeg rett og slett ikke orket å dra på butikken kun for å kjøpe snus når jeg var tom, og vips slutta jeg helt :)

Sambo sluttet å snuse i fjor sommer, det å få baby var liksom overgangen. Han vet at jeg er lite imponert over snusingen, men jeg har ikke mast. Bare hintet. Ofte. :p
Han sprakk før jul, og turte ikke å fortelle det før det var gått en mnd. Jeg ble veldig skuffet, både over sprekken men også at han ikke sa noe. Og for at han sa det. Mens han snuste i skjul holdt han det til jobben. Etter at han hadde fortalt det snuste han åpent igjen, hjemme også. Fysj.

Han var et helvete å bo sammen med i en mnd, dritsur for alt. Det var også ekstra irriterende at han begynte igjen, dritthumøret var liksom så bortkastet.

Hva med å spørre ham om det er noe du kan gjøre? Bortsett fra overbærenhet med surmulingen, selvsagt... :)

Her gikk samboer over til nikotinfri snus, eller teposer som er kaller det ;) Ikkje helt klar for å trappe ned på dei enda, så det der styrer han helt selv.

Min slutta også på nyttårsaften, fant ut at det beste jeg kunne gjøre var å holde kjeft :D hehehe.. han var litt lettere antennelig en drøy uke eller noe, men det gikk fint heldigvis :)

Back
Topp