Samboer vil ikke jeg skal dele at vi venter barn på SoMe

baby.on.board

Blir kjent med forumet
Oktobergull 2022
Etter å ha startet på andre trimester føler jeg meg mer sikker på at dette skal gå bra, og det har gjort at jeg har fått lyst til å poste nyheten på SoMe. Er egentlig en ganske privat person som ikke poster så mye på SoMe, men så fikk jeg plutselig lyst til å få litt oppmerksomhet rundt det likevel. Men da jeg spurte partner om det var greit, sa han at han helst ikke ville at vi skulle publisere det. Han synes det var for klisjé, at det ikke var hyggelig å ha publisert det hvis det ikke går bra likevel og at han ønsker det skal være privat mellom oss og våre nærmeste.

Det er ikke SÅ viktig for meg å publisere, så jeg dropper det siden jeg vil respektere partner når han ikke er komfortabel med det.

Vil bare høre om det er flere som har hatt det sånn?

Vi postet ikke annonsering på facebook. Dog holdt jeg det ikke hemmelig heller fra 3 mnd. Deltok i konkurranser rettet mot barneutstyr eller kommenterte/tagget i innlegg om barneting.

Vi la ut bilde av ungen dagen etter fødsel istedefor.

Forrige gang postet jeg kun på Facebook fordi det var 1.april, bekretet det dagen etter og ikke nevnt noe direkte siden det. Jeg mener at det er opp til hver enkelt å dele eller ikke

Er jo greit når man er enige om det, men synes det er rart at han ikke vil at du deler når du ønsker det ;) Han trenger jo ikke å dele videre eller du trenger ikke å tagge han i posten heller.
Det finnes jo mange måter å dele noe sånt på. Men kanskje mer naturlig for han etter ordinær ulyralyd? Så kan jo skjønne at han vil vente til da. Og du trenger jo ikke å dele det på en klisje måte heller! Du kan like gjerne oppdatere nytt profilbilde hvor man ser at du er gravid. Eller sende en morsom snap til venner du vil dele graviditeten med eller legge i story.
Jeg har opplevd å miste, og det var så altoppslukende og vondt for oss at vi valgte å dele at vi hadde mistet et barn. Hadde ikke delt svangerskapet i utgangspunktet. Vi orket ikke tanken på å måtte fortelle folk vi møtte at vi hadde fått og mistet vårt første barn. Det var bedre at folk visste. Har forsåvidt hatt en spontanabort også - det la vi ikke ut på SoMe. Men du er jo forbi den grensen nå.

Vi deler ingenting. Ønsker ikke ha vårt barn på SoMe. Men alle rundt vet nå i uke 15 :)

Om en forelder ikke ønsker det syns jeg det skal respekteres.

Vi har ikke delt noe i mine graviditeter på sosiale medier. Nå har vi vært enige om det så sånn sett ikke vært noe problem. Synes i likhet med fler her at hvis en ikke ønsker så bør det respekteres

Vi delte det bare på snap til de nærmeste og Utvidet krets, for har så mye jobbrelaterte folk etc på face. Men da lillemor kom, og vi ble overrasket med at hun hadde Downs syndrom og hjertefeil, så valgte vi å legge det ut ganske fort. Veldig deilig å slippe å si det face to face til alle. Vi forsonte oss med den nye virkeligheten ganske fort, og da var det for tungt å ta inn alle andres sorgreaksjon. I tillegg var det deilig når samfunnet åpnet igjen, for da visste «alle» det, og vi slapp at folk trakk seg unna, ikke visste hva de skulle si etc, nettopp fordi vi var så åpne om det hele veien.

Vi skal ha tvillinger, har ikke annonsert graviditeten på fb og sånt, tenker jeg legger ut kjøleskapstegningen vår når de er født. Skrive noe sånt ala når 2 ble til 4.

Vil ikke ha bilder av dem på sosiale medier. Sender helder sms til de som skal få bilde :)

Samboer var ikke like gira på å dele, men han har ikke sagt ja eller nei. Så vi får se :)

Deler ikke noe på sosiale medier, hverken graviditet eller fødsel. Eller småbarnstiden. Deltar i konkurranser og kan i en bisetning nevne jeg er gravid f.eks i en chat eller email, ellers nix.

Glad alle respekterer det.

Jeg kan skjønne det om han av prinsipp ikke ønsker å dele barna i SoMe, men når det "bare" handler om at handler om at han synes det er en klisje, så tenker jeg at du i alle fall bør få kunne dele, også trenger ikke han å gjøre det.

Back
Topp