Samboer står på pinne for eksen

babyimars

Flørter med forumet
Hei
vi har et stort stort problem i forholdet som kan resultere at jeg går fra han!
bare exn sier hopp så hopper han,men han ser det ikke fordi han vil bare være snill og grei pg støtte henne noe hun vet å utnytte
tingen er at hun har vært gift tidligere etter deres forhold og har fått et barn med denne mannen, da hun var gift med denne mannen sa hun at hun ville ha tilbake min samboer boe han ikke vil.
mannen til exn druknet noe slm er tragisk men de var separert i 6 mnd før den tid, datteren hennes er 5 år.
i etterkant har sønnen til samboeren min (han har felles barn med denne exn) ville a med søsteren sin til oss og uten at samboer hadde diskutert med meg ble det til at hun var hos oss den helgen. Noe som resulterte i full krangel mange dager og uker i forkant og etterkant.
nå har han igjen satt seg på bakbeina å sagt han bryr seg ikke hva jeg mener og tenker om han bryr seg ikke om den datteren hennes er med eller ei. Noe som jeg blir fornanmet over,hun har ingen grunn å være her.
forrige gang så skulle vi ha henne Igjen! D skulle hun på show og sa hun ikke adde fått barnevakt, vel billetten må bestilles i 4 mnd i forveien (jeg hadde billett til samme show) hun har hatt tre fire mnd på å finne barnevakt,og plutselig når han kommer hjem fra nordsjøen så skal hun spørre uken før eller dager før mom i ikke bare kan ha henne.
denne gangen ringte det igjen ang datteren,om ikke vi kunne ha henne i helgen for hun skulle på ferie, og d spør hun en uke før hun reiser, hun har visst om denne turen i to tre mnd,hvorfor spør hun ikke de andre i amilen og heller prakker henne på oss,en uke før hun reiser? Får man ikke barnevakt holder m an seg hjemme? Smboer er dum nok å sier ja for han gjør d ingenting, men det går ut over meg,vårt felles barn, og hans sønn, jeg mener vi skal cære hjemme som en familie og ikke ta til oss ei jente når vi har nok problemer,og hvertfall ikke exen sin unge m ed en ann mann, han vil fortsette å ha henne noen ganger i helgene med sin sønn hvis hun exn trenger hjelp til det.
noe jeg ser som et stort problem, jeg har ikke lyst å ha flere unger med han nå som ståa ligger nå. Og jeg har mest lyst å bare dra fra han,jeg v et ikke mer hvor mye jeg orker.det er stadig noe med exn ditt og exn datt og han følger henne som en hund i bånd.
hjeeeeeeelp! What to do?
er det jeg som er urimelig som vil tilbringe tid med min familie,han reiser så mye i jobb og er lite hjemme,så all tid er gull værdt mener jeg,og da skal vi liksom ha ansvar for enda ei jente når det går nedover med forholdet og alt,og han vet godt at jeg ikke liker det,er lei meg og trist o døler meg overkjørt,ikke no respekt ovenfor meg og rett og slett ikke bryr seg overhode.
jer er langt ifra lykkelig

hva skjer hvis du, de gangene han kommer med denne ekstra ungen, at du bare drar og lar han bli sittende med ungene?
Ta eventuelt med deg ditt barn og dra på helgetur...

Her tror jeg at du må sette foten ned ganske hardt...
Han og eksn har/burde ikke ha noe særlig med hverandre å gjøre hvis det ikke gjelder deres felles barn... det er dårlig gjordt ovenfor deg at han tar med hennes unge hjem til dere...

Lykke til

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

jeg har gjort det også,og det ble leven,da mente svogeren at jeg skulle hives på dør.
og samboeren min sier jeg får bare flytte ut eller reise vekk de helgene da,men hvilket forhold er det? Jeg et liksom ikke hva jeg skal gjøre,det er liksom jeg som blir straffa oppi dette og som må gi meg noe som jeg ikke aksepterer,vi jar overhode ingenting å gjøre med dette barnet og det er synd på ungen, men dette ødelegger vårt forhold kollosalt og er på vippen til å dra fra han da han ikke ser dette og syns jeg er for sjalu og alt d der.
skal liksom dette være en grunn til å bli brudd når dette er det eneste som er probleme vi jar for tiden?
Syns det er fryktelig egoistisk av han å prioritere ho framfor meg og stå på pinne for ho go bare drite totalt i meg og det jeg mener og syns bare fordi han er snill og grei med eksen sin og jeg får et helvette tilbake,

Dere trenger hjelp, kanskje megling kunne vært noe. jeg vet åssen det er har hatt det sånn før. Da ble megling den eneste løsninga og etter det ble det slutt. Sender deg ihvertfall en stor klem og ønsker deg masse lykke til videre, håper det ordner seg for både deg og dere..

Anbefaler at dere går til megling på familievernkontoret! Tror nok ikke dere klarer å løse dette på egenhånd. Da kan dere begge få hjelp til å se på ting med friske øyne.

Stor klem og lykke til <3

For en kjedelig situasjon:( syns det er respektløst av mannen din eg og.. syns også at det er stygt gjort ovenfor denne jenta.. ho må jo bli utrolig forvirra.. når ho ikkje har en pappa så er ho med halvbroren til hans pappa.. ser på det som stygt gjort ovenfor ho. Gni det inn at ho ikkje har en pappa lengre liksom.. :/

Jeg er helt enig,ska snakke sammen når han kommer hjem,så får vi se hva som skjeååååh hva han velger,jeg er ikke interessert i å være barnepike for hennes andre barn eller ha no m det å gjøre,har nok med mitt barn og hans sønn det burde være nok.så får vi se om vi i det hele tatt rekker å få megling Hehe
jeg ønsker ikke å ha d slik så da får han velge hvem han vil være med i framtiden og hvem han vil støtte og hjelpe.syns d er egoistisk og ikke minst kort tenkt fra xen sin side.

Hvordan er eksen da? Hun tjener vel på dette og at han gidder men hun er ikke en som du kunne snakket med og forklart ståa så hun kanskje hadde fattet et snev av forståelse?
Om de ikke har felles barn er jo hele greia helt merkelig...

De har en felles gutt,men hun fikk nr to med en ann mann...han har fortalt meg at hun vil ha han tilbake da hun var sammen m barnefaren t barnet hennes nr to så jeg begynner virkelig å lukte lunta her,tror neppe d hjelper å snakke med henne for å si d sånt,da kan d bli bare værre tror jeg,det er han som må begynne å stå opp for seg selv,hvis eg går å snakker t ho at vi ikke kan ha ho mer når han sier d er greit så får jeg helt sikkert han og enda surere,men ja har tenkt på det daglig.det er praten vi har som utgjør hva jeg gjør,syns hun forlanger vel mye eller så er bare samboeren min en blind komplett hund som kommer når hun plystrer....

Men nå skal vi ikke dømme for hardt og flyr fort som jeg gjerne har gjort men de begge trenger å skjerpe seg litt å se andre i denne situasjonen og ikke bare seg selv oppi dette,dette involverer så mange at d blir vanskelig .men tiden til hjelp og x antall samtale så går det den ene veien eller den andre veien,uansett takk skal dere ha for svar dere har gitt.
jet kan nok også sikkert være så frustrert nå som jeg er i situasjone at jeg blåser litt for mye opp,men jeg føler jeg ikke gjør det,men man kommer ingen vei uten kommunikasjon :)
og å d va kanskje for mye informasjon jeg kom ut med i min frustrasjon ;)
takk igjen.

Skjønner du er frustrert! Håper det ordner seg for dere.

Jeg går litt mot strømmen jeg. Jeg syns det er stort av mannen din å ville hjelpe. Det er søsteren til sønnen hans.
Jeg syns selvfølgelig at han skal respektere deg, men det høres ikke ut som du er villig til å møte ham.

Svaret mitt er bare gyldig hvis han faktisk tar seg av barna når de er der, at han ikke overlater alt til deg.

Snakk med xen! Ikke for å si noe galt men merk territoriet ditt!!

Syns alvorlig talt mer synd i jenta enn i deg! Tenk hvordan det er for henne å bli kasta rundt omkring, faren er død, hun har en mor som lemper henne over på andre og hun merker nok at hun ikke er velkommen hos familien til broren sin! Syns det er fantastisk at samboeren din har lyst til å ta seg av ei jente som ikke en gang er hans egen! Kanskje han tenker mye på sønnen sin? Jenta er jo tross alt søsteren hans! Når det gjelder det at du føler at eksen hans "lemper" alt over på dere, så må du sette foten ned og gi beskjed! Enig i at det tross alt er hennes datter! Men du må slutte å se på datteren som en trussel - hun er 5 år! og hvis du stoler på samboeren din så skal ikke eksen hans være noe trussel heller! Snu holdningen din og prøv å gjør noe hyggelig for denne jenten, slik at hun i det minste føler seg velkommen!

Back
Topp