Samboer som pendler

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Etter endt perm skal samboer ukespendle (man-tors) og jeg skal tilbake i full jobb. Kjenner jeg gruer meg mye til dette, hvordan hverdagen blir som "alene-mamma" i hverdagen. Vi har nå flyttet nærmere venner og familie som kan avlaste i det minste, så det hjelper på! Noen som har erfaringer med samboere/ektefeller som har jobbet mye eller pendlet? Er det overkommelig?
 
Følger denne! Siden mannen skal reise mer i jobben etter sommeren
 
Jeg har vært alene ca halve permisjonstiden min på 6,5 mnd.. Lille var vel under en måned gammel første gang mannen dro på reisejobb og var vel borte 1 uke eller to.. Så var han hjemme en uke, reising i to uker, hjemme en helg, reising i en uke, hjemme en helg, osv osv...

Men jeg er allerede vandt med å være mye alene hjemme pga mannens jobb, siden det har vært en del av livet mitt siden vi ble sammen. Ettersom vi har hund, og bor i blokk, så kommer enten bonus for å lufte hunden etter mini har lagt seg, eller så kommer min pappa for å passe mini så jeg får ut med hunden. Jeg synes det er kjipt å være avhengig av hjelp, og håper vi kan flytte til bakkeplan en gang så jeg slipper å være avhengig av at andre kan tilrettelegge sine liv for å hjelpe meg med min hverdag.

Men jeg storkoser meg med å ta meg av lille alene, og har igrunnen ikke noe særlig annerledes hverdag med mannen hjemme. Eneste forskjellen er ansvaret på dyrene som faller 100% på meg:) Og at jeg tidligere måtte vente med å lage meg middag til etter mini hadde sovnet fordi han har vært veldig kontakttrengende, så matlaging har vært utfordrende:)
 
Back
Topp