Samboer som jobber offshore

AnnaAnna

Blir kjent med forumet
Marsboerne2017
Noen av dere som også har mann som jobbe offshore?
Hvordan er regler i følge fødsel osv? Kjæresten min jobber på olje plattform, uten fast turnus.. han har 4 uker fri og da må han være disponibelt 8 uker og kan da bli sent på 2 turer på sjøen i de 8 uker 2 uker hver. Vanligvis han blir sent på jobb og er hjemme 4 uker før han blir sent igjen men det hender at noen ganger blir han hjemme bare 2 uker og blir sent på jobb igjen.. (blir 6 uker garantert fri når han kommer hjem fra turen nr 2 da)

Men det jeg lurer på er generelt- regler og fri i følge fødsel osv.

Jeg har termin den 7 mars (la oss si da +/- ei måned. Han har den garantert fri periode (4uker) fra 13.02 til 13.03. Hva hvis jeg skal føde før 13.02? Blir han sent hjemme med en gang? Hørt at da må arbeidsgiveren betale for å få helikopteret å sende han hjemme og det er så pass dyrt for selskapet at dem heller sender dem ikke på jobb for å unngå sånn situasjon.
Noen som vet litt mer om dette ? Eller har erfaring med?

Hei

Min mann jobbet og disponibelt offshore med førstemann. (Disponibelt 6, fri 4).
Tviler på de sender helikopter for ham, men setter han på det første hvis du føder når han er ute.

Er du maks uheldig så føder du med en gang han er på fri, da får han ikke noe ekstra siden han allerede er hjemme.

Maks heldig vil være at du føder i på-perioden, når han er hjemme, og han har to uker til han går på fri. Da får han permisjon i to uker, og etterpå de 4 fri .

Han kan og velge når han vil ta disse to ukene, så det kan han/dere prøve å planlegge. Feks.

Han blir i perioden før termin sendt ut 2 uker, deretter 2 uker hjemme , deretter to uker på. Da har han rett på 1/3 hjemme, 5 dager. Og da kan dere begynne på hans fødselspermisjon da.

Husker ikke helt hvor lenge før termin han kan ta den ut, men det er jo en mulighet .

Siden din mann nok er i service (pga rotasjonen) og i disse tider, så tviler jeg på mye ekstra service, som feks helikopter. Tror heller ikke han har rett på det.

Noen av dere som også har mann som jobbe offshore?
Hvordan er regler i følge fødsel osv? Kjæresten min jobber på olje plattform, uten fast turnus.. han har 4 uker fri og da må han være disponibelt 8 uker og kan da bli sent på 2 turer på sjøen i de 8 uker 2 uker hver. Vanligvis han blir sent på jobb og er hjemme 4 uker før han blir sent igjen men det hender at noen ganger blir han hjemme bare 2 uker og blir sent på jobb igjen.. (blir 6 uker garantert fri når han kommer hjem fra turen nr 2 da)

Men det jeg lurer på er generelt- regler og fri i følge fødsel osv.

Jeg har termin den 7 mars (la oss si da +/- ei måned. Han har den garantert fri periode (4uker) fra 13.02 til 13.03. Hva hvis jeg skal føde før 13.02? Blir han sent hjemme med en gang? Hørt at da må arbeidsgiveren betale for å få helikopteret å sende han hjemme og det er så pass dyrt for selskapet at dem heller sender dem ikke på jobb for å unngå sånn situasjon.
Noen som vet litt mer om dette ? Eller har erfaring med?

Det var forresten noen som sa at de Ska sende helikopter ved fødsel... Kan jo høre med firmaet hva som er vanlig

Back
Topp