Samboer redd for «oppmerksomhet»

Lunken

Blir kjent med forumet
Hei!

Vi er rett over 13 uker, og vil egentlig fortelle det til folk etterhvert, men kjæresten min er veldig lite glad i å ha oppmerksomhet på seg selv. Han vil blant annet at hans foreldre ska fortelle det til resten av familien hans slik at han slipper å forholde seg til det, selv om vi vet at alle kun kommer til å bli glad. Samtidig skal vi være meg min familie pluss onkel sin familie om noen uker da det er 15-16 uker, og når jeg sier det kan være magen viser da sier han at da kan jeg gå med store klær for å skjule. Men jeg vil jo heller benytte anledningen siden alle er samlet til å fortelle! I tillegg tror jeg hormonene mine gjør at jeg blir ekstra lei meg av innstillingen hans og føler at han vil skjule det nærmest, selv om oppmerksomheten egentlig bare blir i stilen «gratulere, lykke til», alle er veldig rolige i begge familier så noen stor ståhei blir det ikke

Hei!

Vi er rett over 13 uker, og vil egentlig fortelle det til folk etterhvert, men kjæresten min er veldig lite glad i å ha oppmerksomhet på seg selv. Han vil blant annet at hans foreldre ska fortelle det til resten av familien hans slik at han slipper å forholde seg til det, selv om vi vet at alle kun kommer til å bli glad. Samtidig skal vi være meg min familie pluss onkel sin familie om noen uker da det er 15-16 uker, og når jeg sier det kan være magen viser da sier han at da kan jeg gå med store klær for å skjule. Men jeg vil jo heller benytte anledningen siden alle er samlet til å fortelle! I tillegg tror jeg hormonene mine gjør at jeg blir ekstra lei meg av innstillingen hans og føler at han vil skjule det nærmest, selv om oppmerksomheten egentlig bare blir i stilen «gratulere, lykke til», alle er veldig rolige i begge familier så noen stor ståhei blir det ikke

Hvis du vil fortelle det når familien er samlet, så synes jeg du skal gjøre det. Selvsagt lurt å diskutere og bli enig med partner om slike ting, men jeg synes at den som bærer barnet har vetorett. Jeg har i hvert fall det siste ordet her, når det gjelder hvem som skal få vite når.

Du kan hevrtfall trøste samboer med at den store nedtellingen er igang - Når babyen er født vil den ta MASSE oppmerksomhet sånn at samboer kan kose seg i skyggen :D
Og sånn ellers så kommer dere ikke unna kommentarer og spørsmål om "hvordan tror du det blir med baby" "nå er ungkarslivet over" "nå blir det lite søvn fremover" og sånn selv om dere skulle vente 10 uker med å fortelle det. De kommentarene kommer selv noen andre forteller til storfamilien så ser ingen grunn til å vente pga det. Da må han gå i hi til babyen er ute om han ikke vil få oppmerksomhet rundt at han skal bli far :p

Dessuten pleier det å være mye mer oppmerksomhet og styr rundt den gravide og magen i svangerskapet, så tenker det sikkert ikke blir mye styr for samboer. Synes hvertfall det ikke er fair å skulle la være å si det nå, bare fordi han for sin egen del ikke vil snakke masse om at han skal bli far :p
Er jo ganske greit å få sagt at man er gravid, sympati for å ligge litt på sofaen ooooosv ;)

Var litt redd det var hormonene mine som gjør at jeg overreagerer, men godt å høre støtte her! Og så syns jeg det kan vær greit å høre andres tips og triks i familien som har vært gjennom det før :) Går rett i følelsen om at han ikke er stolt og vil skjule for omverden vettu

Var litt redd det var hormonene mine som gjør at jeg overreagerer, men godt å høre støtte her! Og så syns jeg det kan vær greit å høre andres tips og triks i familien som har vært gjennom det før :) Går rett i følelsen om at han ikke er stolt og vil skjule for omverden vettu

Som litt inhabil gravid, men føler meg i hormonel balanse akkurat nå :hilarious: , vil jeg ikke si at du overreagerer nei :)

Jeg har kommet til å sagt det uansett :p Hadde skjønt det om dere hadde vært under 12uker på vei, men når du er så langt på vei føler jeg du bestemmer mer. Spesielt til familie.

Hei!

Dummeste jeg har hørt! Sorry xD jeg er nok litt vel hormonell men blir så sinna og frustrert når jeg hører/leser om menn som skal mene så forferdelig mye om ting midt inn i en sårbar tid for kvinnen. Gjør han en tjeneste og fjern oppmerksomheten fra han ved at DU forteller og DU bestemmer når og til hvem :D ;p som så klokt nevnt ovenfor; du har vetorett

Hei!

Når ønsker han å fortelle da? Etter fødsel? Eller skal folk selv spørre når du vagger rundt høygravid? Tenker du får annonsere det når du selv ønsker og til hvem du ønsker, uavhengig av hans holdninger. Bare fordi han ikke liker oppmerksomhet, betyr ikke det at du trenger å utsette annonsering eller skjule noe. På et eller annet tidspunkt får da folk vite dette uansett :hilarious:

Det er nok bare en ny situasjon som han ikke vet hvordan han skal forholde seg til, tror ikke han tenker at dette faktisk må skjules eller noe. Han overkomliserer det. Folk flest sier bare «gratulerer» og så er de ferdige med å gi det oppmerksomhet.

Eller er det sånn at han heller hadde ønsket at dere kunne sende en sms til alle og "få det overstått" på den måten? For sånn er jeg, synes det er så enormt kleint å fortelle om graviditeter, og hadde syntes det hadde vært veldig vanskelig å måtte forholde Seg til å måtte si det til folk som en sånn "hei alle sammen, gjett hva! Jeg er gravid!" :P

Mange gode innspill her! Jeg endte opp med å idagmorres spør HVA han egentlig ville og kreve en begrunnelse for at han ikke ville si ting, viste seg at han hadde snakke litt uten å tenke seg om og ikke mente det såpass hardt som det hørtes ut! :) Tror han fikk litt dårlig samvittighet på måten han hadde ordlagt seg på, men som mann skjønte han ikke det før jeg påpekte det såpass konkret :bookworm:

Mange gode innspill her! Jeg endte opp med å idagmorres spør HVA han egentlig ville og kreve en begrunnelse for at han ikke ville si ting, viste seg at han hadde snakke litt uten å tenke seg om og ikke mente det såpass hardt som det hørtes ut! :) Tror han fikk litt dårlig samvittighet på måten han hadde ordlagt seg på, men som mann skjønte han ikke det før jeg påpekte det såpass konkret :bookworm:

Nok et eksempel på at menn må ha ting med tskje :D Så bra det løste seg!

Mannfolk ass :hilarious: men bra det løste seg da :)

Back
Topp