Samboer på helgetur

Chestine:)

Andre møte med forumet
Hei! Må bare få lufte noen tanker her. Samboer skal på helgetur til utlandet. Vi visste at han skulle på tur den helga, men ikke at han skulle utenlands… vi har en 1 åring, og jeg føler at det blir lenge og langt unna hvis det skulle skje noe. Jeg har ingen familie som kan hjelpe, og få venner, og de bor langt unna. Barnet vårt er veldig mammadalt, og samboer klager fælt over dette. Men å dra på tur og bli borte i 3 døgn vil ikke akkurat hjelpe på tilknytningen dems. Altså, unner han en tur, men er forskjell på utlandet, og en taxitur unna på en måte Men det er vel jeg som er urimelig

Hei! Må bare få lufte noen tanker her. Samboer skal på helgetur til utlandet. Vi visste at han skulle på tur den helga, men ikke at han skulle utenlands… vi har en 1 åring, og jeg føler at det blir lenge og langt unna hvis det skulle skje noe. Jeg har ingen familie som kan hjelpe, og få venner, og de bor langt unna. Barnet vårt er veldig mammadalt, og samboer klager fælt over dette. Men å dra på tur og bli borte i 3 døgn vil ikke akkurat hjelpe på tilknytningen dems. Altså, unner han en tur, men er forskjell på utlandet, og en taxitur unna på en måte Men det er vel jeg som er urimelig
Jeg vet ikke helt hvilket svar du er ute etter, men kan dele at samboer her dro på utenlandstur når vår første var 8 mnd gammel. Det var også tre døgn om jeg husker rett. Husker også at jeg tenkte han var langt unna «om det skulle skje noe», men liksom, hva kan skje på de dagene som du ikke takler på egenhånd? Med mindre dere allerede har noen problemer som du strever med fra før som du ikke har nevnt her.

Uansett, det jeg gjorde var å alliere meg med folk jeg ikke hadde møtt på lenge. En dag besøkte jeg søsteren min som bodde ca. 45 min unna med tog. En annen dag besøkte jeg en tidligere nabo. Prøvde å lage én avtale hver dag, så vi kom oss ut av huset og var i aktivitet. Det kan være noen fra barselgruppe, en studievenninne eller kollega - noen som kanskje vil treffe 1-åringen og dermed kan gi deg litt avlastning mens dere møtest.

Ellers kommer det ikke til å skade tilknytningen deres at han er borte en helg. Barnet deres kommer nok til å savne han uansett hvor mammadalt det er. Et tips jeg har er å la sambo få totalt ansvar for én av rutinene dere har i hverdagen. Om det er å hente hver dag i barnehage, ta ansvar for badingen hver gang eller ta leggerutinen hver dag feks, så syns jeg det hjelper mye på kontakten mellom far-barn. Han kan også finne på en aktivitet med barnet som bare de to gjør sammen, og som dermed kan være noe barnet gleder seg til å gjøre med pappaen sin.

Back
Topp