Samboer og drikking

Bkno3878862

Andre møte med forumet
Av bare ren nysgjerrighet, hvor mye og ofte drikker samboer/ mannen deres nå mens dere er gravid?
Og ville dere blitt med ut å sett på at han med venner drikker ute på byen, bare for at gubben vil du skal være med?:)
Her hjemme orker jeg ikke å dra ut, og blir kvalm av alkohol lukten om dagen. Prøver å hinte til at vi kan finne på andre ting, enn noe som innebærer drikking. Men han har det higet( behovet) for å drikke, eller gå ut. Sier at jeg sperrer han inne, for at jeg ikke vil være med. Og han ikke vil gå ut uten meg.. What to do?

Han drar HELDIGVIS ikke ut uten meg :) men han drikker øl hjemme kanskje en gang i uka :)

Min har dratt ut et par ganger i min graviditet, men da har jeg vært på jobb og han alene hjemme. Orker ikke alkohol lukt jeg heller, så er han ute en natt sover han på gjesterommet, enkel regel her hjemme. Er vi begge fri vil han heller være hjemme med meg eller finne på andre ting :)

Mannen min hadde ikke dratt ut på byen nå. Han tar seg et par øl i helga,men da blir det ikke noe kyss.....det stinker helt jævlig!

Vi drikker så godt som aldri alkohol. Et år siden vi var på fest sammen. Og han var vel til en kompis i jula og tok et par øl.
Han tok en øl til maten da vi var i bursdagsmiddag i mai forresten.

Men hvis han ikke skjønner at det går an å gå ut uten å drikke og føler seg innesperret om han er hjemme og edru så er nok dette noe dere bør ta en samtale på.

Min drikker ekstremt lite. Enkelte situasjoner men ikke ellers

Godt å lese at det er flere som ikke takler lukten. Her så er han ganske innforstått med at om han drikker, sitter eller ligger jeg ikke oppå han. Klarer ikke drikke alkoholfritt selv en gang, blir kvalm..

Det må være godt å ha det slik hjemme som dere har, jeg prøvde å si dette i sta jeg og. Men huff.. Må jo finne på ting.

Min drikker ikke og er heller ikke av den sosiale sorten så han vil heller være hjemme med meg enn å dra ut med venner. Sånn egentlig kunne jeg tenkt meg at han dro ut noen ganger i mnden.... Har behov for litt egentid på sofaen innimellom :p heldigvis har han bil som hobby så han er i garasjen noen timer ila dagen når vi har fri samtidig. Hadde det ikke vært for det hadde han vært sammens med meg hele tiden og da hadde jeg blitt sprø! Hvorfor vil han ikke dra ut alene med kompiser å pilse da?

Han har ikke vært mye ute etter jeg ble gravid, men jeg synes det er helt greit om han vil ut med kompisene :)
Sniker litt fra marsforumet :)

Jeg tenker likt som deg, sambo er sjelden ute og tar aldri mer enn 2-3 øl når han er ute, så for meg er det helt greit om han vil ut og treffe kompisene sine :) Vi har en datter på snart to fra før, og allerede mens jeg var gravid med henne var jeg opptatt av at det fortsatt skal være tid og rom for egentid (enten det er snakk om hobbyer, trening eller en øl med kompisene) selv om vi har fått barn. Selvfølgelig blir det mye mindre av det nå enn før vi fikk barn, men den egentiden vi har, setter vi begge stor pris på, så jeg tror det er sunt for forholdet vårt med litt egentid, jeg :)

Det er ikke noe problem for meg om han drar ut eller tar seg noen glass om kvelden :) Han har tatt noen øl hos noen venner, jeg ville ikke bli med, og da har jeg hentet på kvelden. Vi pleier aldri å gå ut kun for å drikke, men er veldig glad i både rødvin og øl til mat og kveldshygge :D
Må innrømme at jeg savner det og gleder meg til å kose meg med ett glass rødvin igjen☺️

Min mann tar seg gjerne ei øl på kveldstid, og han går i en wisky-klubb. Ellers er han lite ute på byn å drikker. Er vi ute, er det vanligvis jeg som tar et glass vin til maten. Ikke nå da - nå kan heller han ha ei øl og jeg kjøre ;)

Jeg stopper han ikke, men han får inne forvente at jeg verken er med på fest eller henter han i tilfelle han drikker... Og det respekterer han heldigvis...

Samboer'n må gjerne dra ut med kompiser og ta noen øl. Sånn "ut på fylla drikking" er vi ferdige med begge to. Men bare hyggelig om han er ute og tar noen øl med en kompis. Han er og glad i konserter og jeg er ikke like intr så det må han gjerne gjøre uten meg. Men han kan dra edru på konsert å kjøre hjem, må ikke drikke. Og det er jo fint :)
Jeg henter han aldri når han er ute på noe for vi har en 2 åring jeg må være hjemme med. Og det er deilig å slippe :P

Han her drar ut minst annenhver helg. Han spør om jeg vil bli med, men svarer bare at jeg ikke har noen til å passe guttungen, så da drar han uten meg. Når han er på fest og guttungen har lagt seg er den eneste tida jeg har for meg selv, så synes det er vanvittig deilig. Men etter uke 20-25 blir det lite festing pga fare for prematur fødsel.

Min mann sitter hjemme, men på helgene tar seg gjerne noen øl eller glass vin.

Mannen min er sjelden ute på byen, så det er aldri noe problem. Han tar seg gjerne litt øl/vin i helga etter at ungene har lagt seg, og det gjør meg absolutt ingenting :D Gleder meg til jeg også om et års tid kan ta meg et lite glass vin til lørdagsmiddagen ;)

Tenker at alle har godt av å ha litt alenetid (enten det er helt alene hjemme eller om det er på byen med kompiser) selv om man er et par

Vi drikk sjeldent. Sist fest vi va på ilag va i mai, 3 daga før æ ble gravid faktisk. Va 30 åra dagen min. :P

Neste fest han va på va personalgruppe i juni, da va æ og ei venninne på festival, edru selvfølgelig.

Og for to daga siden tok han en øl hjemme.

Ellers så jobbe han i utelivsbransjen, så han e ganske drit lei alkohol og fulle folk. :P Har i tillegg jobba nesten 10 år med det.

Nedte gang han tar seg en øl eller to e vel på sin egen dag i september og på nyttårsaften.

Vi har også en regel om at en enhet e lov hjemme når ungan e hjemme, men sover.
Ellers så e ikke alkohol lov her. Og det e greit.

De andre to svangerskapan hadde han heller ikke nåkka særlig behov for fest og fyll. :)

Back
Topp