Samboer med på ul

snuppa80

Forumet er livet
Hallo[:)]
Har nå endelig fått time til ultralyd, og for min del får jeg jo fri fra jobben. Men er det noen som veit hvordan det er med samboeren min? Er dette noe pappaene har krav på fri for???? Han skal jo være med, men vi aner ikke hva han har krav på og ikke[8|]
 
Har ingen anelse..... Jeg tror ikke det. Men uansett vil jeg råde ham til å bli med! Det er så utrolig gøy, og hans første sjans til å få et mer nært forhold til barnet! Ta ham med!! [:D]
 
Har en en ok normal sjef så får han fri en time. Det tar ca30min fra du kommer inn. Jeg har vært på ul to ganger, og min samboer har vært med hver gang. Samboeren min begynte å glede seg masse etter vi hadde vært på vår første ul, da gikk det opp for han :) Jeg også ble helt "ivrig" etter å sett lille jenta vår for første gang. Så det er mye følelser og en uforglemmlig opplevelse så dere bør dra på ul begge to :)
 
hei!
er ikk ehelt sikker ,men tror at det er sånn at han får fri men uten betaling. det fikk ihverfall min samboer når han var på det med sin eks med deres barn. men det er sikkert forskjellig fra sted til sted.kan hende dere er så haldige at han alikevel får betaling
masse lykke til på ul.[:D][:D]
vil dere vite kjønnet eller?
klemmer fra stine
 
Er ikke helt sikker på det da.... Det kommer vel an på hvor mange det er der inne[:D] Er tvillinger i familien, og alle prater om at det er to der.... Så blir litt engstelig nå da vettu[;)] hehehe.... Men er det flere der så vil vi nok vite. Er bare 12+4, så ser vel ikke det enda kanskje. Var bare heldig og fikk tidlig ul[:)] Men gleder oss sååååååå masse til å se hva som skjuler seg der!! Var helt i ekstase da jeg fikk høre hjertelyden[:D]
 
så kos[:D]
så dere har klinket til å fått til to på rappen hehe.det er ihvertfall kos
masse lykke til
mannen din har sikkert ingen problemer han MÅ bare være med hehe [:D]
 
Holder egentlig med en av gangen da.... Heller få to neste gang[:D] Største drømmen er vel ikke akkurat to samtidig, men vi tar i mot det som kommer vi[:)]
 
Vi tar gjerne i mot alle tvillinger som er til overs [8D]
neida.. Dere må kose dere med babyen(e) uansett hvor mange det er..
jeg var ikke sikker på at vi hadde EN på vei før jeg fikk se det på UL i uke 18, så dere er heldige som får bekrefta/avkrefta det så tidlig[:D]

Lykke til, da, Snuppa80 (er vi like gamle kansje? født i 80?) [:D]
 
Du har nok helt rett der gitt[:D] 1980 er året!! Har så fryktelig lyst til å begynne med shopping, har kikka på barnevogn i over en mnd alt[:D] Men får vel vente å se litt til..... Hadde tenkt å utsette shopping til nærmere nyttår - hvis det er mulig da. Kan jo ikke gå inn i en butikk med babyklær uten å bli helt sjuk[;)]
 
Der er vi like, vettu.[:D]
Har snikhandla litt smått.. men prøver å holde meg i skinnet nå som økonomien er relativt stram [:'(]
 
Er jo egentlig best å handle litt og litt, så slipper man å få en kjempesmell når man plutselig skal ha vogn, seng, stellebord osv..... Bor heldigvis sånn til at det er kort vei til mange store baby butikker, så kikker og kikker etter tilbud. Det er så utrolig mye å få kjøpt nå, at et stellebord er ikke legner bare et stellebord liksom.....
Foreldra mine bor ved svenskegrensa, så blir Sverige-tur når barnevogna skal handles[:)] Det er det jeg gleder meg aller mest til!
 
lykke til med shopping,sverige er ikke dumt uansett det gitt er mye billigere der. vogn er det morsomste å handle også klær da.gleder meg til det blir min tur. hvem vet kanskje jeg finner noe pent brukt her som jeg kan kjøpe.
kos deg masse
 
Jeg hadde med samboeren mi. Det var helt greit det. Han var med for det gjør det mer virkelig. Også liker vi å gjøre alt med svangerskapet sammen. [:D]
 
Jeg tror ikke menn har krav på betalt fri for å være med på UL, men mannen min har en grei arbeidsgiver som gir ham fri med lønn.

Men det går jo an at samboeren din omgår problemet ved å si at han selv skal til legen da - det er jo "nesten" sant? Alle har rett til fri med lønn for legetimer. (Sikkert noen som synes forslaget mitt er litt "snikete", men vi ville ha gjort det hvis ikke arbeidsgiveren til mannen min var såpass grei [:)])
 
ORIGINAL: LindaB

Jeg tror ikke menn har krav på betalt fri for å være med på UL, men mannen min har en grei arbeidsgiver som gir ham fri med lønn.

Men det går jo an at samboeren din omgår problemet ved å si at han selv skal til legen da - det er jo "nesten" sant? Alle har rett til fri med lønn for legetimer. (Sikkert noen som synes forslaget mitt er litt "snikete", men vi ville ha gjort det hvis ikke arbeidsgiveren til mannen min var såpass grei [:)])


Jeg ville garantert gjort akkurat det samme! Får man ikke fri, så lyver man til man får det! Noen sjefer er jo så vanskelig at det er knapt man får fri til sin egen begravelse.. Jeg ville sagt det meste for å få fri i en sånn situasjon.. Trur mannen min ville gjort det samme! Han hadde faktisk fri sisst vi var, å når vi skal i september har han også fri, så vi slipper å bekymre oss over det[;)]
 
Jo'a, pappa'n har krav på fri fra jobben når det gjelder slike ting. Om det er fri med LØNN, det er en an sak..
 
Jeg har hatt med samboeren min på ultralyd flere ganger, og hver gang har begge måttet ta fri fra jobb. Vi har samme arb.giver og det har ikke vært noe problem. Burde ikke mennene ha samme rettigheter som oss? [:)]
 
Back
Topp