Samboer med kviser på ryggen

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Samboeren har et problem med mye kviser på ryggen. De sprer seg også utover brystet, overarmene og litt i ansiktet, men ryggen er desidert verst. Er det noen som har tips til å bli kvitt dette? Har prøvd Basiron fra apoteket, uten effekt.

Tabletter hos legen. Han kan bruke tusenvis på dyr hudpleie eller en hundrings på tabletter og evt krem fra legen som garantert vil hjelpe :-) det er bare det å komme seg til legen da

Tabletter hos legen. Han kan bruke tusenvis på dyr hudpleie eller en hundrings på tabletter og evt krem fra legen som garantert vil hjelpe :) det er bare det å komme seg til legen da
Jeg har bedt ham bestille time ganske mange ganger, men du verden så mange unnskyldninger han greier å komme opp med. :p Er det kortison eller noe slik han kan få hos legen?

Jepp - glem reseptfrie legemidler når han er så plaget. Jeg ville fått henvisning til hudlege. Kanskje han synes det er litt flaut, derfor han ikke vil til lege? Er vel en form for antibiotika man får. Kortison gir kviser gjerne. :)

Jeg har bedt ham bestille time ganske mange ganger, men du verden så mange unnskyldninger han greier å komme opp med. :p Er det kortison eller noe slik han kan få hos legen?
Hehe, skjønner han godt, er sånn selv.. Nei, det er en slags penicillin som heter tetrasykliner (usikker på skrivemåten). Den funker veldig bra, men de kan komme tilbake etter en stund. For best resultat kan han ta tetrasykliner sammen med a-vitamsyrekrem som f.eks aberela eller differin. Er en del forskjellige produkter han kan få resept på, legen finner sikkert noe som passer. Hvis han er veldig plaget så finnes det en kur som heter roaccutane, men den er veldig sterk og har masse bivirkninger. Jeg har ikke prøvd roaccutane,men har prøvd de andre produktene jeg har nevnt. Et verdt å ta en tur til legen hvertfall :-)

Jepp - glem reseptfrie legemidler når han er så plaget. Jeg ville fått henvisning til hudlege. Kanskje han synes det er litt flaut, derfor han ikke vil til lege? Er vel en form for antibiotika man får. Kortison gir kviser gjerne. :)
Hehe, skjønner han godt, er sånn selv.. Nei, det er en slags penicillin som heter tetrasykliner (usikker på skrivemåten). Den funker veldig bra, men de kan komme tilbake etter en stund. For best resultat kan han ta tetrasykliner sammen med a-vitamsyrekrem som f.eks aberela eller differin. Er en del forskjellige produkter han kan få resept på, legen finner sikkert noe som passer. Hvis han er veldig plaget så finnes det en kur som heter roaccutane, men den er veldig sterk og har masse bivirkninger. Jeg har ikke prøvd roaccutane,men har prøvd de andre produktene jeg har nevnt. Et verdt å ta en tur til legen hvertfall :)
Får mase mer på ham, takk for tipset!

Han må ta seg tur til legen da. Syns han det ikke er ille selv da? Tanken på at du skal kile/masere han?

Han må ta seg tur til legen da. Syns han det ikke er ille selv da? Tanken på at du skal kile/masere han?
Han plages med det, det klør og blir veldig ofte store sår av det. Han foretrekker å gå tildekket om sommeren, og vil sjelden være med meg og babyen i svømmehallen, pga kvisene. Men å gå til lege er tydeligvis en høy dørstokk å komme seg over, uansett hva det dreier seg om.

Ville bedt legen om henvisning til hudlege :)

Fra legen. Antibiotika som tetralysal(mildere for magen) eller tetrasyklin.

Samboeren hadde en del på ryggen, brystet og ansiktet. Fastlegen henviste han med en gang til en hudlege. Siden han var såpass gammel begynte han rett på Isotretinoin/Roaccutane for å bli kvitt det en gang for alle, er bare å glemme reseptfrie ting hvertfall. Det er ganske sterkt så han var ganske plaget av fæle bivirkninger mens han gikk på det, men han ble faktisk kvitt alle, og de har ikke kommet tilbake etter 2 år, så han synes det var verdt det hvertfall

Jeg er også plaget av akne og det er heller ikke alt man får fra legen som har effekt.
Man må som oftest igjennom basiron, epiduo, skinoren og div andre milde behandlinger før man får prøve de stekeste midlene. Så det krever mye tålmodighet.

Jeg har ei venninne som er mer plaget enn meg og hun har prøvd alt hun har funnet av behandlinger hele livet.
Nå har hun endelig fått noen tabletter som fungerer og det er så utrolig stor forskjell på huden hennes nå og da.
Det er så absolutt verdt ydmykelsen!

Jeg hadde utrolig mye av det i ungdomstiden, både rygg og bryst.
Så var jeg to uker i syden og problemet løste seg.
Om han har mulighet kan han få solbehandling på statens regning. Ellers er det noen former for antibiotika osv som hjelper men det er ikke anbefalt.

Jeg fikk antibiotika etter å ha prøvd mange forskjellige salver. Det hjalp litt men det kom dessverre tilbake. Deretter fikk jeg en mye sterkere kur (roaccutan) og har ikke vært plaget siden. En kvise i ny og ne skjer, men det er så sjeldent at jeg tenker aldri noe over det!

Back
Topp