Tenkte jeg bare skulle komme med en kommentar til deg. Kjempefint at dere tenker litt på forhånd hvordan rutine skal være, da blir både dere og barna tryggere :D:D
Men jeg tråkket litt i fella med første, der jeg krevde at sambo skulle følge de rutinene vi hadde når han var ute til punkt og prikke. Ja vi blir slik hønemødre. Men Vi alle er forskjellige og klarer ikke å tenke og handle som likt. Det som begynte og skje litt hos oss, var at han kunne gjøre ting, og så kom kanskje jeg og fortalte at vi gjør det anderledes, det endte tilslutt at sambo trakk seg litt tilbake og ville at jeg skulle gjøre det meste, da han ikke ville gjøre "feil". Etter litt prøving frem og tilbake, så har vi funnet noen røde tråder, men vi gir hverandre spillerom, og prøver å ikke blanne oss for mye når den ene har sagt eller bestemt noe. Ikke lett. Men barna må ha like mye respekt for far som mors handlinge.
Bare ment som et råd. Ikke lett for mennene vår som er borte en god stund, å så har barnet utviklet seg mye til neste gang han kommer hjem.