Samboer har tatt test for kjønnssykdommer i anus...

• Trådstarter Trådstarter Anonym mamma
  • Opprettet Opprettet
A

Anonym mamma

Guest
hjelpes! Fant et brev i postkassa i dag, det hadde forkortelsen til olafia klinikken... jeg ble da såklart nysgjerrig, så lyste igjennom brevet med lommelykt. Da kom det frem at min samboer igjennom 10 år har vært å testet for klamydia, gonoré og mykoplasma i anus! Skal sies at han har slitt med blødninger fra anus, og siden en i nær slekt har hatt kreft i tarmen, er han ekstra påpasselig. Han har nylig vært hos lege for sjekk av dette, og de tok koloskopi. Men at han har vært på olafiaklinikken visste jeg ikke. Ble da plutselig redd at min samboer er utro. Har konfrontert han, og han sier at han bare ville sjekke der også, for at han ville være grundig, og trodde han hadde fortalt det til meg... han har vært utro en gang for 6 år siden, hadde da påfølgende pause i forholdet, og han fortalte meg det... vet ikke om de sjekker for disse sykdommene, om man ikke har hatt analsex? Står på nettet at det i stor grad er menn som har sex med menn, som får disse kjønnsykdommene. Ja, han har symptomer på disse, men sier til meg han ikke har vært utro...

Her tror jeg du må følge magefølelsen din, den er som oftest rett... for meg som står utenfor og leser det du skriver kan det nok tenkes at han er utro med menn. Det sto denne uken om heterofile menn som lever i forhold med damer som har sex med menn... så man vet jo at det skjer. Men jeg kjenner ikke deg, din samboer, deres historie, hans legning osv... men jeg vet at hiv og syfilis test får man svar på med en gang på klinikken og de tre andre tar tid. Finner det underlig at han går dit i tankene (at han har kjønnssykdom) når dere lever i et monogamt forhold...

Bare det at han tester seg for kjønnssykdommer etter 10 år i et forhold, hadde fått mine varsellamper til å blinke. Hadde blitt rimelig bekymra for om jeg hadde blitt smitta av noe dritt også. Har du fått snakket ordentlig med han enda?

Dette tas på én og samme test, klamydia, gonoré og mykoplasma. Alle tre kan smitte ved vaginal-, oral- og analsex, eller ved bruk av fingre eller leketøy. Det trenger ikke være direkte kontakt med anus heller, det holder at kroppsvæsker havner der nede.
Det er jo naturlig at han sjekker seg for dette om han alt er i en prosess der han sjekkes for mulige årsaker, og hvis han var utro for lenge siden, kan det jo være derfor han sjekker. Eeeeller det kan være at han er utro igjen, men det er absolutt ikke noen automatikk i at det da er med en mann.

Hva er du mest redd for da? At han er utro, at han er utro med en mann, eller at han (og kanskje du) er smittet med noe?
Uansett tenker jeg at dere kanskje bør rydde litt i forholdet deres, for dere er jo tydeligvis ikke ferdig med det som har skjedd. :/

Ved alle problemer på sånne steder så vil de teste. Jeg fikk time til en gynekolog( som jeg avbestilte) og vi ville ta sånne tester først fordi det måtte jo være en sånn sykdom og hu mente mannen min var utro. Alt dette pr tlf. Jeg ble i grunn veldig sur. Jeg er 100% sikker på at han ikke har vært utro men det stolte ikke norsk helsevesen på. Kan hende det er noe sånt de tenker ang din også. Kanskje se hva svarene sier før man tenker utro banen og om det er mulig.

Bare det at han tester seg for kjønnssykdommer etter 10 år i et forhold, hadde fått mine varsellamper til å blinke. Hadde blitt rimelig bekymra for om jeg hadde blitt smitta av noe dritt også. Har du fått snakket ordentlig med han enda?
Noen ganger er det rutine å teste for sykdommer uansett.

Jeg hadde nok sjekket meg selv og, og bedt om at mannen var helt åpen med meg. Samme hva utfallet blir

Har selv opplevd å bli testet et par ganger for noen kjønnssykdommer ved utredelse av anen sydom bare fordi de ønsker å utelukke det (jeg viste jeg ikke hadde det for å si det slik) men testen fikk de lov å ta. Så siden han holder på å utredes for andre ting har det kanskje noe med det å gjør.

Back
Topp