Sambo problemer....

FebruarBarn93

Forelsket i forumet
Samboeren min og jeg har hatt noen problemer de siste månedene.. Og det er ikke bare jeg som har lagt merke til det. Familien min kommenterer også på det. Han er ofte "frekk" mot meg og slenger ofte unødvendige kommentarer mot meg. Disse kommentarene sier han selv er tull og ment humoristisk, men jeg har gang på gang sagt at jeg blir lei meg. Han klager ofte på null egen tid. Jeg er 100% sykemeldt pga masse kynnere og stressende jobb så er mye hjemme. Greien er at jeg kan la han se på serier og spille PlayStation 3 timer om dagen tre dager i strekk, og den ene dagen jeg vil han ikke skal spille så får jeg høre at han aldri får noe tid for seg selv.. I tillegg så bruker han mye penger på å spille på sider som Unibet og kjøper forskjellige ting på PlayStation Store... Aner ikke hvor mye han bruker, men han ville ikke vise meg det i nettbanken iallfall... Han er ikke så veldig flink med penger og er ofte tom 14 dager før lønning... Kommenterer jeg noe på det så blir han sur.

Kjenner det har rent litt over denne helgen.. Hatt besøk av kusinen min på 12 år og han slang en del kommentarer mot meg.. Jeg svarte ingenting tilbake for jeg tar ikke slikt forran andre og da spesielt ikke forran barn. Kusinen min merket også at han var frekk osv. Når jeg kjørte henne hjem så spurte hun om jeg og kjæresten skulle gå fra hverandre siden vi kranglet så mye... Og når jeg kom hjem igjen så hadde han dratt ut på byen og brukt over 700,- fra vår matkonto på alkohol ute....

Beklager langt innlegg men føler alt jeg sier til han bare går inn også rett ut igjen.. Han gråter og lover å forbedre seg hver gang jeg får nok og sier ordentlig ifra, men to dager senere skjer samme greia.... Er så sliten og lei.. Føler vi absolutt ikke er klare for å bli foreldre når det er sånn her hele tiden. Når jeg forsøker å si at jeg ikke orker mer, så får han det til å virke som om det er jeg som gir opp forholdet.. Noen som har noen erfaringer med samboere/kjærester som er slik??

Huff.. høres ut som en vanskelig situasjon. er trist at han kaster bort deres felles penger og kun tenker på seg selv og er frekk oppi det hele.

Frykter dere kan få store økonomiske problemer. Kanskje du skal stoppe å ta penger inn på den felles kontoen en periode? ta ut dine penger og gjerne dra til dine foreldre noen dager? Tenker det er viktig å gjøre noe nå før baby kommer. hvis han ikke bedrer seg når du kommer tilbake,så burde dere kanskje gå hver deres vei..

det er jo ikke rart at han kan føle det er en stor omveltning å skulle bli pappa og at han kanskje er redd verden er over fordi han ikke vet hvordan det blir. at han ønsker å få gjort ting før baby er her. men det er ikke greit å være så egoistisk å bruke opp deres penger og være så frekk av den grunn.
hvis du drar noen dager så får han tid å tenke på hva som faktisk er det viktigste.

Dette høres ikke bra ut. Skjønner jo at du blir veldig frustrert. Han høres umoden ut og virker ikke som om han har orden på økonomien. Og det med økonomi er det viktige å være enige om. Og nedsettende kommentarer hele tiden styrker iallfall ikke forholdet.

Det du kan gjøre er å snakke med jordmor i kommunenen. Det kan hende helsestasjonen deres tilbyr foreldreveiledning. Det er også et som handler om det å bli foreldre for første gang. Nå husker jeg ikke hva det heter. Men som handler om å se hverandre og slik etter at man har blitt foreldre. Jeg tror mange får opp øynene etter å ha vært på sånn, og kanskje han ser at måten han behandler deg på ikke er no all right.

Hva angår økonomi så får du begynne å holde igjen dine penger og ikke bruke av ditt på felles aktiviteter og kreve penger av han til det dere skal spleise på av dyre ting. Ikke betal maten hans hvis dere spiser ute, ikke betal kinobilletten etc.
Virker kanskje ikke som om han skjønner at han sløser vekk felles penger, men hvis han ser det så kanskje han godtar å ikke ha tilgang til deres felles konto i en periode. Ev lag et budsjett sammen og se om han klarer å leve etter det, og ordne slik at han ikke får tilgang på slik live-betting greier. Men da må han jo ville det selv og se selv at det er et problem det han driver med... kjedelig om han setter dere i økonomisk uføre pga dette.

Dette høres ikke bra ut. Skjønner jo at du blir veldig frustrert. Han høres umoden ut og virker ikke som om han har orden på økonomien. Og det med økonomi er det viktige å være enige om. Og nedsettende kommentarer hele tiden styrker iallfall ikke forholdet.

Det du kan gjøre er å snakke med jordmor i kommunenen. Det kan hende helsestasjonen deres tilbyr foreldreveiledning. Det er også et som handler om det å bli foreldre for første gang. Nå husker jeg ikke hva det heter. Men som handler om å se hverandre og slik etter at man har blitt foreldre. Jeg tror mange får opp øynene etter å ha vært på sånn, og kanskje han ser at måten han behandler deg på ikke er no all right.

Hva angår økonomi så får du begynne å holde igjen dine penger og ikke bruke av ditt på felles aktiviteter og kreve penger av han til det dere skal spleise på av dyre ting. Ikke betal maten hans hvis dere spiser ute, ikke betal kinobilletten etc.
Virker kanskje ikke som om han skjønner at han sløser vekk felles penger, men hvis han ser det så kanskje han godtar å ikke ha tilgang til deres felles konto i en periode. Ev lag et budsjett sammen og se om han klarer å leve etter det, og ordne slik at han ikke får tilgang på slik live-betting greier. Men da må han jo ville det selv og se selv at det er et problem det han driver med... kjedelig om han setter dere i økonomisk uføre pga dette.

Huff.. høres ut som en vanskelig situasjon. er trist at han kaster bort deres felles penger og kun tenker på seg selv og er frekk oppi det hele.

Frykter dere kan få store økonomiske problemer. Kanskje du skal stoppe å ta penger inn på den felles kontoen en periode? ta ut dine penger og gjerne dra til dine foreldre noen dager? Tenker det er viktig å gjøre noe nå før baby kommer. hvis han ikke bedrer seg når du kommer tilbake,så burde dere kanskje gå hver deres vei..

det er jo ikke rart at han kan føle det er en stor omveltning å skulle bli pappa og at han kanskje er redd verden er over fordi han ikke vet hvordan det blir. at han ønsker å få gjort ting før baby er her. men det er ikke greit å være så egoistisk å bruke opp deres penger og være så frekk av den grunn.
hvis du drar noen dager så får han tid å tenke på hva som faktisk er det viktigste.

Hei og takk for svar! Jeg har tatt dette litt opp med jordmor som er i prosessen å sende oss til veiledning/terapi, så håper vi får en time der snart. Greien er jo at han skjønner godt hva han gjør feil, men etter to dager er det på deb igjen.. Tatt opp samme ting med han siden sommeren :( Jeg ba han sove borte etter byturen hans i går, og så pakket jeg en bag til han og satt rett innen for døren. Jeg mener at siden han oppfører seg slik så er det han som får skygge huset mens vi er under "pause". Når han da kom hjem idag så spurte han hva de baggen gjorde ved døren og kunne ikke skjønne hvorfor jeg var sur.

Hei og takk for svar! Jeg har tatt dette litt opp med jordmor som er i prosessen å sende oss til veiledning/terapi, så håper vi får en time der snart. Greien er jo at han skjønner godt hva han gjør feil, men etter to dager er det på deb igjen.. Tatt opp samme ting med han siden sommeren :( Jeg ba han sove borte etter byturen hans i går, og så pakket jeg en bag til han og satt rett innen for døren. Jeg mener at siden han oppfører seg slik så er det han som får skygge huset mens vi er under "pause". Når han da kom hjem idag så spurte han hva de baggen gjorde ved døren og kunne ikke skjønne hvorfor jeg var sur.

Så bra dere skal få veiledning! Må være utrolig frustrerende at han holder på sånn. Mulig han ikke skjønte det med baggene fordi han er vant til at han skal si unnskyld, angre seg, også blir alt bra igjen. At han tenker at han har tatt straffen sin på en måte og trodde det var ferdig for denne gang. Ikke at jeg har noe peiling eller gode råd, men håper at veiledningen hjelper. Og at dere får det no før beibisen kommer! Du må i hvert fall stå på for det du mener er viktigst, hvis ikke holder forholdet bare til du går lei.

Virker som han tar deg veldig forgitt. Hadde en lignende type engang.. han sa også unnskyld når d gjaldt, men då var det like fort glemt dagen etterpå... da er d fordi han ikke tar deg seriøs når du sier d du sier ettersom du tidligere har sagt i fra og tatt han tilbake igjen. Så han troe nokk at han kan holde på slik siden du ikke gjør noe utav ordene dine

Håper det ordner seg for dere. Du kan ikke ta en prat med foreldrene hans da ?
Sender deg en klem❤

Hei! Vi var på en slik familierådgivnings time på Onsdag. Vi skal tilbske til 4 Januar. Syntes egentlig ikke det hjalp så mye hehe... Følte ikke at hun vi snakket med tok noe tak i problemet, men prøvde heller å bortforklare de..... Får se neste gang om det blir bedre da :)

Uff jeg vet godt hvordan du har det... jeg er glad jeg til slutt kom meg bort ifra han... da hadde han pantsatt huset vårt og opparbeidet seg en enorm gjeld. Jeg har nå funnet verdens beste mann og kan ikke forstå hvorfor jeg tidligere fant meg i så mye... jeg håper du finner utav det og tenker på deg selv og babyen!!

Back
Topp