Sambo med mange svangerskapsplager

Pappaentil

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen!

Sambo er gravid og har 38 dager igjen til UL-termin, men hun har slitt fryktelig med bekkenløsning, UVI, leddsmerter, enda mer UVI, enda en, en til, og enda en, og som følge av det har hun jo kraftige kynnere med gjennomsnittlig 15 minutters mellomrom. Hun har vært hos lege eller på føden omtrent en gang i uka, og gått på antibiotika pga UVI omtrent hele svangerskapet, fordi UVI'en ikke slipper taket.

Idag er hun igjen plaget med disse sterke kynnerne, og sist hun hadde så kraftige, ytret vi ønske om at hun fikk medisin for å stoppe sammentrekningene. Dette sa sykehuset nei til, da hun i så tilfelle måtte innlegges for å overvåke blodtrykket, og de visstnok ikke hadde plass.

Hun er altså idag igjen plaget, og hun sa at hun mer enn gjerne ønsket å bli satt i gang så fort som mulig, noe jeg skjønner meget godt.

Spørsmålet til dere er da: Vet dere hvorvidt det i det hele tatt er vits å spørre om å bli igangsatt på bakgrunn av de plagene hun har? Vi har somsagt bare 38 dager igjen, men hun er jo helt utslitt, stakkar...

Ville nok ikke hatt for store forhåpninger, og heller slått meg på en hvit løgn om at hun ikke får i seg næring/væske.. Da blir man tatt mer på alvor i forbindelse med infeksjon (UVI) Når man da først har blitt innlagt er det lettere å få den hjelpen man trenger..

Tja, hun er inne på føden nå, for sjekk, og der ble det atter en gang konstatert UVI... Hun nevnte igangsetting, men de mente det ikke var grunn nok, så....

...ooog på tur hjem, men for første gang har legen sagt at de "kunne selvsagt ikke utelukke at det var fødselen som er i gang", så vi får se det an utover eftan og kvelden..... :)

Ja da er jo gode råd dyre..
Håper hun slipper mer tull nå.. UVI kan være særdeles smertefullt og kynnere og diverse plager sliter jeg med selv.. Her går det i mye varme bad i badekar og varmepute.. men har blitt satt i gang pga vannavgang med nr.2 og det ønsker jeg altså ikke å gjenoppleve iforhold til naturlig fødsel bare så det også er nevnt..
Glemte å nevne at jeg generelt ikke er for å lyve til helsepersonell altså, men de gangene jeg har forklart helt nøyaktig symptomer og ting har dratt ut i tid så har de bare sendt meg hjem for å vente på mannen med ljåen.. Tenkte sånn i forbindelse med å stoppe kynnerne/riene for hun MÅ jo få hvile seg litt hvis hun skal orke fødsel og.. Uansett: Lykke til!

Last edited:
Skjønner hun er sliten, er like lenge til min termin og kjenner at nå vil jeg bare sove frem til ungen kommer ut. Mye kynnere og til tider maserier som varer i flere timer. Hjelper ikke å ha en veldig aktiv gutt på snart 22 mnd hjemme som ikke sover natten igjennom. Men jeg har født prematurt og det unner jeg ingen. Alt var mye vanskeligere, fikk ikke nok melk og babyen slet mye med magevondt de første 6 mnd fordi magen hennes ikke tålte alt like godt. Så selv om jeg har dager jeg bare vil føde og slippe unna alle plagene,så er jeg takknemlig for alle dagene babyen er i magen før uke 38. Heldigvis har jeg en gubbe som er flink til å muntre meg opp når det står på som verst,det hjelper masse:)

Ja Alvejenta sier jo noe der.. kommer ikke på at det blir så mange problemer med premature for jeg har heldigvis ikke erfaring med det der..

Tror ikke det er grunnlag for igangsetting, ikke 6 uker før tiden. Klart det er en fordel at hun er uthvilt til fødselen, men det er få som er det, siste delen av svangerskapet er en mare for de aller fleste. Barnet har ikke godt av å komme før det er klart, derfor igansettes det heller ikke med mindre det er uheldig for barnet (eller mor) at det blir der inne. Igangsetting før det er modent øker også faren for komplikasjoner betraktelig.

Var utslitthet og plager grunn til igangsetting ville sikkert 90% bli igangsatt.

Back
Topp