Sambo har fått påvist svineinfluensa!!!

Zznoorkfrøken

Elsker forumet
Så da slipper vi å tenke på om vi skal vaksineres ,for det er jo stor sannsynlighet at vi andre nå får dette i tur og orden[&:]
Har begynt i dag med forkjølelse og begynnende vond hals, men ikke noe feber enda...

Er ikke så redd for meg selv, men MYE mer bekymret for barna, spesielt minsten på 3,5 mnd. Men i flg legen er han mest beskyttet pga ammingen... men jeg er ikke så sikker jeg[&o]
Jeg får vel ha lav terskel på å kontakte legen hvis de skulle bli noe dårligere... vet ikke om jeg skal kontakte legen i morgen og få tamiflu?

Noen med erfaring her??? Var det ikke Kristy som hadde det og resten av familien?

ÅÅ, stakkars dere [&:] *Krissie* hadde på hele bølingen. Hvordan syk har gubben blitt da??? Masse god bedring, håper de små slipper unna!

Gubben har feber til og fra og har stygg hoste... ellers er han jo i "form".

Har selv blitt forkjølet, men det kjennes mest ut slik jeg pleier å få hver høst. Kan jjo hende vi styrer unna siden smitten har vært i huset i 10 dager allerede.

Hum...Vi er drit forskjøla med vondt i halsen og feber til og fra alle mann. Men det er tredje gang i høst, så synes det er vanskelig å vite hva som er hva. Er jo ikke vant til barnehagesmitte på samme måte som det har vært i høst.

de sa på nyhetene i går at de som er forkjøla no mests sansynlig har svineinfluensa

ORIGINAL: _Aislin

Hum...Vi er drit forskjøla med vondt i halsen og feber til og fra alle mann. Men det er tredje gang i høst, så synes det er vanskelig å vite hva som er hva. Er jo ikke vant til barnehagesmitte på samme måte som det har vært i høst.

Ville ha tatt en test siden du er i risikosonen. Og det var slik sambo kjente det, han ville bare ta en test pga Ola... Trodde faktisk ikke at han hadde det.

Å nei, stakkers dere [:'(] Håper dere andre slipper unna da..

ORIGINAL: Zznoorkfrøken

ORIGINAL: _Aislin

Ville ha tatt en test siden du er i risikosonen. Og det var slik sambo kjente det, han ville bare ta en test pga Ola... Trodde faktisk ikke at han hadde det.

Faktisk så tett at det til og med går ut over rettskrivinga [:)] Hvordan gikk han fram for å ta test da?? Fastlegen???

ja han gikk bare til fastlegen og sa han ville teste seg. Legen sa at det var ikke sikkert de gadd å analysere testen, men de kunne jo sende inn en... men de gjorde jo det da og den var positiv. Det måtte skrives en begrunnelse og den var at det var en 3 mnd gammel baby i huset... Ingen av oss har kroniske sykdommer.

Sander har det her i familien nå.. hatt det siden torsdag og foreløpig er ingen av vi andre blitt syke.. bank i bordet!! Viktig med håndvasking, eget håndkle til gubben din og at han holder seg litt unna deg og barna...

Jeg har også hatt det, da var lillegutt 6 uker gammel. Men de store ungene fikk det ikke. Min kjære har vært til og fra syk, og har nok mest sannsynlig hatt det også, uten å bli så altfor syk, men er bra nå. Jeg hadde nok ringt og fortalt dem om symptomene dine, så får du nok utskrevet tamiflu ganske kjapt.

God bedring i heimen[:)]

Snakket med svogeren min som er lege, han vurderete å skrive ut tamiflu til meg, men ombestemte seg da vi har hatt smitten i hus så lenge. Når det gjelder svineinfl. så må tamiflu tas rett før symtomene bryter ut ellers er det lite virkning på medisinen. Dyrt er det også... men jeg kan jo høre med fastlegen hva de mener...

Jeg har enda ikke fått feber, bare veldig forkjølet.

Back
Topp