sambo er problemet=((litt lang)

scrappegirl

Forelsket i forumet
sambo hadde bare 2 mill svømmere pr ml, normalen er jo på 20 mill.
men det kan hende den ikke er så dårlig alikevel da:)
han bommet med første strålen og var i tillegg syk med 41-42 i feber rett før eller rett etter han tok prøven så det kan hende dette hadde noe å si.
to x av han har tidligre påstått at han har gjort dem gravide og begge to tok vist abort, enten lyver to stykk som ikke kjenner hverrandre eller så er ikke sæden hans så dårlig alikevel=)

hvis det ikke er forrandring neste gang han tar prøve så blir det prøverør på oss, da fikk vi en "spessial" prøverørsmetode der de sprøytet en sædcelle inni egget og ikke bare drysset de over som legen sa var vanlig.

har så lyst på barn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg henn.

noen som kan dele erfaringer eller tips ol med meg?

kan det hende prøven overhodet blir bedre eller skal jeg forberede meg på at det blir prøverør?
legen syns det var litt merkelig også da det var vanlig i slike tilfeller at de som svømte ikke var så bra de heller, mens sambo sine var tipp topp bare for få:(

Her kan det være mange faktorer, det trengs ikke så mange dersom sædcellene er stærke, så det er godt mulig at han har gjort 2 damer gravide i sin tid før deg. Men det er klart livsstil kan også redusere sædkvaliteten, les under tips og slikt vi har en topp tråd med dette og hvordan forbedre mannlig infertilitet.

Det som også kan sies er at en med redusert svømmere har lettere for å gjøre en ung kvinne gravid fremfor en som er litt eldre. Men det kan jo være at det er en liten feil hos begge. Vanskelig å si da.
Kan nok ikke hjelpe deg såmye her.Men det var noen av tankene som dukket opp i hodet mitt her og nå. Dersom han har lagt på seg så kan det også gi sårligere sædkvalitet, dersom han har blitt kraftig så er sunn kost svaret, dersom vitaminmagel så kan det være svaret. etc......

2 mill er mer enn hva min mann hadde. Er ikke kvantiteten men kvaliteten som gjelder, vet du [;)]

Vet at det er en sår beskjed å få, men det er hjelp til dere. Veien kan bli lengre og mer slitsom enn du hadde regna med, men er absolutt verdt det!

Kom på en ting til: Mannen min fikk beskjed av legene på UNN om å ta folat (akkurat samme mengde og type som man tar i 1. trimester). Det kunne visstnok hjelpe litt. Sink, selen og E-vitamin er også bra for mannfolka [:)]

Overoppheting (som feks feber) kan ta knekken på mangen svømmere[&:] Mulig at det er flere svømmere i første strålen som kommer også, det vet jeg ikke.

Når skal han ta neste prøve da? Det tar vel fort rundt 3 mnd å produsere en sædcelle helt ferdig, så 3 mnd etter feberen bør ikke den ha noe å si lenger. I tida til neste prøve ville jeg benytta tida til å ta de vitaminene som er nevnt over her.[;)] Unngå all form for overoppheting (feber, badstue, lange varme bad, stramme bukser) Har også lest at det ble spekulert om stråling fra mobil, hvis han feks pleier å gå rundt med den i lomma, kan redusere kvalitet og mengde, iallefall hos noen. Alder kan også spille inn.

Uansett ønsker jeg dere masse lykke til, håper du snart blir gravid, på den ene eller andre måten[;)]

Når mannen min skulle ta sædprøve skulle han fylle ut et skjema der det bla var spørsmål om feder de siste tre månedene. Nesten 3 mnd før han testa hadde han feder og fikk beskerd om å teste igjen etter tre mnd. Legene sa det kunne gjøre utslag. Mannen min har dårlig sædkvalitet. Tror ikke den forandret seg noe særlig, men for dere kan det bli annerledes siden det var kort til før mannen din hadde feder.

Ønsker dere lykke til! 

sambo har tatt den for 3 mnd siden men har ikke fått snakket med gu før ser du:(
han skal spise pærer,ta vit +++:)

Er det ca. 20 mill løpere mannen skal ha? På papirene mine fra Purvis står det at 200-500 mill er normalt[8|] Mannen min har 2 mill. Har liksom tenkt at han må jo ha EKSTREMT dårlig når man sammenligner med 500. Kanskje jeg har missforstått de papirenene da, og at 2-500 står for noe annet.
Mannen min sine få løpere er 100% friske, og har riktig utseende. Så det stemmmer ikke for vår del at løperne ikke skal være så bra.
Vi har vært og skal igjennom ICSI. Altså at en sædcelle blir ført direkte inn i egget. Prøverør det også seff.

Hei,
samboen min har/hadde problemer med testesteron i kroppen, noe som gikk ut øve sød kvaliteten..
testet sød i feb, kor det kom fram at han hadde mindre enn 2 %som levde, men etter han begynte på testesteron sprøyter noen ganger i uken, har det endelig klaffet hos oss:)
slapp prøverørs:)

Men er noen dyre sprøyter. 15000 i egenandel, resten blir dekket..

men verd ett forsøk.. hjalp her.

Back
Topp