Salve utgått på dato, men uåpnet - brukbar?

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei. Jeg har denne salven som jeg fant liggende:
ImageUploadedByBV Forum1465744495.068319.jpg
Denne er visst for såre brystvorter. Jeg hadde den fra jeg fikk min første datter, men fikk aldri bruk for den så den lå fremdeles i esken, uåpnet og forseglet. Utløpsdato: 02-2010. Kan denne brukes i oktober når denne er såpass gammel? Er da umulig for bakterier å komme inn i forseglingen... På forhånd takk for svar :)

Hei. Jeg har denne salven som jeg fant liggende:
Vis vedlegget 182005
Denne er visst for såre brystvorter. Jeg hadde den fra jeg fikk min første datter, men fikk aldri bruk for den så den lå fremdeles i esken, uåpnet og forseglet. Utløpsdato: 02-2010. Kan denne brukes i oktober når denne er såpass gammel? Er da umulig for bakterier å komme inn i forseglingen... På forhånd takk for svar :)
Til oktober er den 6,5 år gammel.
Så ville kastet den og kjøpt en ny :)

Hadde kastet den....

Det er ingen fare for bakterier, i og med at den er forseglet, men kvaliteten er nok forringet ettersom den er såpass gammel.

Ingrediensene kan ha skilt seg, harsknet eller på andre måter forandret seg med tiden, så du gjør nok lurest i å kaste den, med tanke på at babyen din vil komme i nærkontakt med den.

Takk for svar. Tror jeg dropper å kjøpe ny i tilfelle den bare blir liggende, ikke sikkert man får bruk for den :)

Takk for svar alle sammen. Jeg ble nysgjerrig og åpnet den... Og den luktet tydelig gammel, så var ingen vits i å spare på den. Ble så opphengt i bakterier at jeg hadde helt glemt at også kremer blir dårlige over tid.

Back
Topp