Saltvannspray og holdbarhet

Cecilie87

Elsker forumet
Kanskje dumt spørsmål.... Men: Hvor lenge holder saltvannssprayen seg etter den er åpnet?? Til best før datoen..?

ORIGINAL: Smoothiemamma

Kanskje dumt spørsmål.... Men: Hvor lenge holder saltvannssprayen seg etter den er åpnet?? Til best før datoen..?

Hvis det ikke står annet på pakken, så vil jeg tro det ja :) Står som regel spesifisert om det er kortere holdbarhet etter åpning.

De ampullene med saltvann tror jeg egentlig skal brukes med en gang når de er åpnet (burde vite, for lager de på jobben, dog ikke på min avdeling) ;)
Men sånn spray er jeg veldig usikker på.

Min erfaring er at det står at holdbarheten er 1 mnd etter at man har brukt den første gang, men uåpnet til holdbarhetsdatoen har gått ut.

På den miwana saltvann spary så står det ette den e åpna å brukt så e holdbarheten 2 måna..

ORIGINAL: klinkekulen

Saltvannspray fra sånn nesesprayboks, lissom? Det vil jeg helt sikkert tro er til best-før-datoen, ja [:)]

fra sånn boks ja;) sto ingenting annet på den så tror det jeg også ja:) det er jo bare saltvann.. men på de andre nesesprayene er det jo holdbarhet på, så ble litt usikker! takk for svar alle :)

Back
Topp