Saltvannsdråper?

KSO

Juni12s omtenksomme
VIP
Hvor mye kan disse små få av det. Jeg gir bare om kvelden før hun skal sove, men har tidligere gitt om morgenen også.
Jeg tenker jo at om hun får dette nå som hun er syk kan vel ikke skade, eller bør jeg være forsiktig med å gi dette?

Vi voksne skal jo helst ikke ta for mye nesespray (har jeg hørt) gjelder dette også saltvannsdråper for våre søte små?
 
Kommer sikkert litt ann på hvor mye du har i slengen? Flere fulle tuber om dagen tenker jeg ikke er bra. (Men det vet jeg ikke sikkert)
Om du har i par dråper i slengen for å løse opp kan du fint helst gi 3-5 ganger i døgnet evt. Før hver amming når de er syke.
Er kjempe lurt å gi ofte for å holde det åpent og for å forebygge ørebetennelse.
Jeg fikk forresten beskjed om å gi ofte når Lilja var syk:)

Saltvann finnes naturlig i slimhinnene våre, mens det som er i nesesprayen er noe helt annet;)
 
Kommer sikkert litt ann på hvor mye du har i slengen? Flere fulle tuber om dagen tenker jeg ikke er bra. (Men det vet jeg ikke sikkert)
Om du har i par dråper i slengen for å løse opp kan du fint helst gi 3-5 ganger i døgnet evt. Før hver amming når de er syke.
Er kjempe lurt å gi ofte for å holde det åpent og for å forebygge ørebetennelse.
Jeg fikk forresten beskjed om å gi ofte når Lilja var syk:)

Saltvann finnes naturlig i slimhinnene våre, mens det som er i nesesprayen er noe helt annet;)
Ok! Jeg gir hovedsaklig bare 1 - 2 sånne små flakser om dagen. 1 morgen og 1 kveld (hvis jeg gir om morgenen da), men da tømmer jeg ikke disse små flaskene helt heller. Så da satser jeg på at det går greit :) Takk!
Ja tenker det er bedre å få løst opp enn at hun skal gå tett hele dagen!
 
Da jeg var på hs i begynnelsen av desember sa barnelegen der at jeg kunne bruke saltvann ubegrenset. For det saltvannet har samme innhold av salt som resten av vannet vi har i kroppen og var ikke noe farlig
 
Da jeg var på hs i begynnelsen av desember sa barnelegen der at jeg kunne bruke saltvann ubegrenset. For det saltvannet har samme innhold av salt som resten av vannet vi har i kroppen og var ikke noe farlig
Ok! Jeg smakte på det for noen dager siden og det er ikke så veldig salt - så tror nok det skal gå bra ja. Ville bare være på den sikre siden ;)
 
Er ikke skadelig å gi ofte så lenge det bare er saltvannsdråper/spray. Er nesespray som Otrivin man skal være forsiktig med ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Vanlig saltvannsdråper til barn er ikke skadelig i det hele tatt.. :)
 
Jeg fikk beskjed fra barnelege på sykehuset når frøkna lå der pga rs-viruset nå, at vi skulle bruke mye saltvann. Var ingen restriksjoner på det. Bruk så mye du har behov for. Vi skulle også bruke rhinox et par ganger om dagen hvis det var behov for det.

Samsung via BV-appen <3
 
Jeg fikk beskjed fra barnelege på sykehuset når frøkna lå der pga rs-viruset nå, at vi skulle bruke mye saltvann. Var ingen restriksjoner på det. Bruk så mye du har behov for. Vi skulle også bruke rhinox et par ganger om dagen hvis det var behov for det.

Samsung via BV-appen <3
Ok. men da har ikke jeg noe å frykte for at jeg har gitt henne to ganger daglig, hehe ;)
 
Back
Topp