Salt

Ane81

Gift med forumet
Hvor forsiktige er/var dere med salt i maten til de små når de er/ble 1 år? Bruker dere halvfabrikater i matlaging?

Uff jeg vet ikke hvor dårlig samvittighet jeg skal få av å gi snuppa ferdiglagede greier jeg, men får nå litt dårlig samvittighet i hvertfall.[&:] Er jo ganske mye salt i ferdigmat ala kjøttkaker,fiskekaker,pølser, posesauser osv, men jeg er jo hverken hjemmeværende eller Martha Stewart[8D][;)]

[:)] (Dere blir vel lei "matpratet" mitt, men jeg lurte plutselig på en hel del, hehe[8D][:D])

Vi gir B sånn passe med salt tror jeg. Middagene hans lager jeg selv og fryser ned, så han får ikke så mye av vår mat hvis det er mye salt i den. Ellers får han spise pølser og andre ting med salt i, men vi salter ikke maten hans ekstra akkurat.[;)]

Hmm, vel jeg har ikke vært hysterisk om jeg kan kalle det det. Men har passet på, aldri tatt mere salt på. Å prøvd så godt jeg kunne å ikke gi de for mye ferdig mat.

Nei å salte ekstra er jo litt unødvendig, hehe[8D] Men jeg burde nok bli flinkere til å lage ting fra bunnen av... *rødme*

ORIGINAL: Ane81

Nei å salte ekstra er jo litt unødvendig, hehe[8D] Men jeg burde nok bli flinkere til å lage ting fra bunnen av... *rødme*

Jeg er elendig på å lage mat til oss voksne fra bunnen av, så derfor får B sin egen mat som  han spiser seg mett på, og litt smaksprøver på vår ikke fullt så sunne kost.

JEg bruker max 2,5 timer på å lage middagsglass nok til en måned, så det tar faktisk ikke lage tiden altså..

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Ane81

Jeg er elendig på å lage mat til oss voksne fra bunnen av, så derfor får B sin egen mat som  han spiser seg mett på, og litt smaksprøver på vår ikke fullt så sunne kost.

JEg bruker max 2,5 timer på å lage middagsglass nok til en måned, så det tar faktisk ikke lage tiden altså..

Det var ikke så lang tid nei[:)] Det som er litt dumt her er at snuppa er så ensporet i hva hun vil spise så lenge det er sauset sammen i ett glass. Da er det bare pasta og tomat/kjøttsaus som gjelder... Men spiser hun "vanlig" mat som ikke er blandet sammen så spiser hun faktisk veldig allsidig. Hun er vel kanskje sær, men den biten hun konsekvent spytter ut i en blanding, den spiser hun av hjertens lyst så lenge den ligger for seg selv[8|][8D]

Men du blander kanskje ikke alt sammen i glassene?

Jeg blander alt sammen i glassene.. B vil nemlig ikke spise brokkoli hvis den ikke er blandet sammen med det andre, hehe! [8D]

ORIGINAL: fairy

Jeg blander alt sammen i glassene.. B vil nemlig ikke spise brokkoli hvis den ikke er blandet sammen med det andre, hehe! [8D]

Ja, jammen kan barn være forskjellige som natt og dag, hehe[8D][:D]

Back
Topp