Salt

Snowy

Glad i forumet
Lurer på hvor "pirkete" dere andre er i forhold til det at babyen ikke skal ha salt? Jeg lager maten hans selv og da skal man jo ha i litt smør i middagene men i alt smøret jeg har funnet på butikken er det salt. Det samme i leverpostei, og også i kjøpebrød. Litt vanskelig å unngå salt helt - er det veldig veldig farlig, eller er det bare sånn at de ikke skal ha tilsatt salt men salt som allerede er i maten er ok?

går an å kjøpe usaltet smør og usaltet kjøttdeig feks.... det ville eg ha brukt i matlaging. Eg bruker rapsolje som fettstoff i maten [:)]

Jeg tilsetter ikke salt i maten, er som du sier allerede salt og det holder. Kan fint lage middager uten å bruke salt, om jeg vil ha det i min mat så tilsetter jeg salt når jeg har fått min mat på tallerkenen.

Har blandet litt smør i det vi lager selv og også av å til i de ferdige..Har og kjøpt vanelig sirupsbrød til henne og leverpostei..De kan jo ha litt salt,men begrensa mengder,for meg vil det si,ikke mer en 1 måltid om dagen å kanskje ikke hver dag..[8|]Eg er helt grønn,men eneste eg vet at svigermor og mamma putta i både meg og sambo smør på skiva og i middager og vi er nå folk vi og [8D]

Eg bruker rapsolje i den hjemmelaga maten. Kor står det att man skal bruke smør?

Bruker og kjøpebrød. Er bare det att eg gir han ikkje salte ting eller salter maten han.

Trur ikke det gjør noe å gi mat som inneholder litt salt. for de fleste produkter gjør jo det. men man behøver ikke å salte ekstra.

når jeg var liten fikk jeg middagen de spiste, pålegg og brød. har ikke skjedd noe med meg[:D][:D]

ORIGINAL: jcecilie

Trur ikke det gjør noe å gi mat som inneholder litt salt. for de fleste produkter gjør jo det. men man behøver ikke å salte ekstra.

når jeg var liten fikk jeg middagen de spiste, pålegg og brød. har ikke skjedd noe med meg[:D][:D]

Nei ikke sant, det jeg tenker også. Vi prøvde leverpostei her om dagen og det var stor suksess men så ble jeg så skeptisk da jeg så etterpå at det var salt i den. Men satser på at det går greit [:D]

ORIGINAL: eplemos

Eg bruker rapsolje i den hjemmelaga maten. Kor står det att man skal bruke smør?

Bruker og kjøpebrød. Er bare det att eg gir han ikkje salte ting eller salter maten han.

Det står i de fleste babymat oppskrifter at man skal tilsette smør fordi de trenger fett. Men smør eller olje går jo litt for samme sak tenker jeg, her tilsetter vi soft flora med olivenolje for at han skal få i seg sunne fettsyrer. Bare så skeptisk til saltet som er i det. Det eneste smøret jeg har funnet uten salt er melange og synes liksom ikke det er noe særlig å bruke...

Skulle akkurat til å lage en tråd og salt jeg og.. Så da fikk jeg svar [:)]

Jeg kjøpte usalta meierismør som jeg kommer til å bruke når det står at man skal bruke smør i oppskriften. Ellers blir det rapsolje eller lignenede :)

Back
Topp