Salt Vs. Søtt

StineH

Elsker forumet
Jeg leste ett eller annet sted at det visstnok var forskjell på kjønn avhengig av hva man fikk cravings på i svangerskapet. Dere som har barn fra før, hva hadde dere cravings på i forrige svangerskap, og hvilket kjønn fikk dere?

Sitrusfrukter og søtt skal visstnok tyde på jente, mens salt mat og snacks er tegn på gutt..

Jeg cravet appelsiner og appelsinjuice, samt salt mat, og sursild i forrige graviditet. Denne gangen har jeg KUN lyst på salt mat, og fisk. Kaviar er himmelen, for å si det sånn.. Søtt det byr meg skikkelig imot.. Forrige gang fikk jeg jente, denne gangen så aner jeg ikke :D

Forrige svangerskap var det tynn saft og isbiter som var det store. Slush var også et must:p fikk gutt. Før der var det nonstop som var det store. Da fikk jeg jente.

Sist ville jeg ha epler, pærer og is :P Fikk gutt. Hittil har jeg mest lyst på salte ting, men tenker at det kan være kroppen som sier ifra om at jeg trenger mer natrium rett og slett :)

Sist var det tyrkisk pepper og surt og salt snop. Fikk gutt.
Denne gangen går det foreløpig i mye søtt. Med tanke på kvalmen i tillegg tror eg jente denne gangen

Jeg hadde egentlig ingen cravings sist, men jeg spiste mye iskrem fordi jeg var hekta, og fordi jeg trodde det lindret halsbrannen. Det gjorde jo det der og da, men det jeg har lært i ettertid er at jeg FÅR halsbrann av mye iskrem fordi det er så mye fett i. :p
Jeg har generelt bestandig vært typen som har lyst på søtt heller enn salt snacks.
I kvalmeperioden gikk det mest i salt da, salte middager og hadde lyst på spekemat. Føler det er likt denne gangen, men tror det er bare slik jeg reagerer på kvalme.

Levde på lovehearts en periode i alle tre foregående sv.skap. Nå er det salt potetgull eller kjeks som demper kvalmen, men har konstant lyst på sjokolade

Spennende å se etterhvert om det er noe i det. I følge mine cravings forrige gang burde jeg fått både gutt og jente.. :P

Men denne gangen har jeg virkelig avsmak for alt som er søtt, og magefølelsen min sier meg egentlig at det er en gutt.. MEN, skal man bli "overtroisk" så er det i følge det kinesiske fødselskartet en jente jeg venter.. :P

Sist sv.skap fikk jeg jente og elsket søtt( milkshake, kake, boller osv) denne gang er det salt jeg faller for så blir spennende og se anng kjønn denne gang!!

Alltid likt søtt bedre enn salt egentlig, så skulle vel vært jentemamma i stede for guttemamma

Har ingen cravings, sliter med å få i meg mat generelt, så spiser egentlig bare det jeg har lyst på der og da så jeg får i meg noe :P

Har lyst på epler, appelsin, salt potetgull og smash. Vanskelig å tippe noe ut i fra dette :P

Når jeg gikk med lillemor var det søtt som var den store tingen og lollipop. Ikke var jeg like kvalm som jeg er nå heller, og da visste jeg fra jeg ble gravid at det var jente.

Nå klarer jeg ikke tanken på søtt bortsett fra mint sjokolade :P ellers er jeg veldig på frukt og bær generelt nå, og salt (ikke i form av potetgull men i form av mat og salt lakris). Jo og nudler går jeg å drømmer om, men den er jo også salt :p denne gangen har det vekslet litt om hva mage følelsen sier om gutt eller jente, men siste uka har jeg tatt meg selv i å kalle den for han, junior tror også det er gutt <3

Sist hadde eg dilla på fiskekaker, blåbær, bringebær, jordbær og salte kjeks, fikk gutt. Nå går det i melon og pasjonsyoghurt og potetskruer, også synes eg det er veldig godt med bon bon drops om dagen, fisk er skikkelig ekkelt om dagen, spennende å se hva det blir denne gangen :-)

Ville kun ha søtt forrige gang, spesielt kaker og is. Da ble det jente. Enn så lenge har jeg ingen cravings:happy:

Jeg har såå lyst på salt mat og lakris hele tiden. Er vanligvis en sukkerjente, så spørs om ikke dette blir en gutt altså :P hvis man skal tro mytene da :)

Ville overhode ikke ha noe søtt i forrige svangerskap, det gikk i salte ting og vann :P fikk gutt<3

Som regel er jeg mer glad i salt enn søtt, sist da jeg fikk gutt var jeg hekta på brunost og syltetøy. Husker ikke hvordan det var da jeg skulle ha første som er jente.. Men, vet ikke helt om jeg tror det er kjønnet som bestemmer, hvert svangerskap er ulikt uansett kjønn :-)

Jeg leste ett eller annet sted at det visstnok var forskjell på kjønn avhengig av hva man fikk cravings på i svangerskapet. Dere som har barn fra før, hva hadde dere cravings på i forrige svangerskap, og hvilket kjønn fikk dere?

Sitrusfrukter og søtt skal visstnok tyde på jente, mens salt mat og snacks er tegn på gutt..

Jeg cravet appelsiner og appelsinjuice, samt salt mat, og sursild i forrige graviditet. Denne gangen har jeg KUN lyst på salt mat, og fisk. Kaviar er himmelen, for å si det sånn.. Søtt det byr meg skikkelig imot.. Forrige gang fikk jeg jente, denne gangen så aner jeg ikke :D
Da jeg gikk gravid med jenta mi for 6 år siden, hadde jeg cravings på sitrusfrukt, mr.freeze og ellers ganske sunne ting Huske spesielt en sen kveld jeg bare MÅTTE koke meg egg og ha på brød med kaviar! :p
Denne gangen har jeg spist litt av hvert og skifter fra uke til uke hva jeg craver på... Men helst salt mat og chips fremfor søte ting men lakris er veldig godt faktisk. Og vannmelon :) Men orker veldig lite av hver ting før jeg blir småkvalm... Sliter spesielt på ettermiddagene med kvalmen nå. Det gjorde jeg sist oxo.

Sist svangerskap ville jeg bare ha masse surt, ble gutt.
Nå vil jeg ha masse salt :D

Back
Topp