Salt smaker veldig salt!

Maybaby2024

Andre møte med forumet
Er det noen flere som syns mat med salt i smaker veldig salt? Jeg er 5+0 i dag, og syns plutselig mat smaker veeeldig salt, selv om jeg til vanlig er en av de som salter maten mye :happy:

Jeg var sånn en stund, ja! Husker ikke helt, men mener det gikk over rundt halvveis i svangerskapet.

Samme her, vært slik siden jeg fant ut. Er 6+5 idag.

Jeg taklet ikke salt de første 10 ukene, og jeg pleier å salte alt. Familien min pleier å kalle min salting for snø siden det er så mye at du ser det. Taklet egentlig ingenting med smak i starten så det gikk i riskaker, loff og epler. Mye bedre nå i trimester 2.

Du har ikke tilfeldigvis hatt corona nylig? Jeg fikk det av corona, hørt om flere andre som også har syntes at alt har blitt fryktelig salt plutselig. Det var sånn at en kopp med rett i koppen kakao i påsken var for salt liksom, det ble litt bedre, men jeg vil si at jeg fremdeles er veldig sensitiv for salt ifht andre. Senest i dag syntes jeg toro suppa vi hadde til middag var sykt salt og sambo bare løfta brynet til meg. Har aldri følt at toro bruker så fryktelig mye salt, men etter corona er nesten alt fra de for salt. Nå er det heldigvis sjeldent vi bruker annet enn sauser fra toro.

Back
Topp