Salmiakklukt

snuppelura

Blir kjent med forumet
Hjelp; snuppa vår på nesten 5 uker hyler... og plutselig kjente jeg at bleia hennes lukter skikkelig ekkelt. En "etsende" veldig sterk lukt, nesten salmiakk-aktig.
Noen som vet hva dette kan være??

Nei, vet ikke akkurat, men samboeren min syntes ofte at det luktet eddik av bleia til jenta vår da hun var liten og kun fikk morsmelk. Det er jo en litt spesiell, syrlig lukt. Det kan ikke være at du bare plutselig la ekstra merke til den?

Dette har jeg mye erfaring med... Eldstejenta er født med flere misdannelser i urinveiene og har vel stort sett hatt urinveisinfeksjon siden hun ble født...Måten vi oppdaget det på var nettopp den veldig spesielle lukten av urinen. Det er ganske viktig å få sjekket dette siden urinveisinfeksjon hos barn under 1 år ofte går over til nyrebekkenbetennelse og da kan skade nyrene.Vår jente har blant annet fjernet ei nyre og det var på grunn av nyrebekkenbetennelser før fyllte et år... Kjøp urinprøveposer på apoteket (tror det finnes en type til jenter og en til gutter) og lever en prøve så fort som mulig hos legen...Hvis det viser seg at det urinveisinfeksjon kan du kreve videre utredning for å utelukke at det er medfødte misdannelser ol. Dette gjøres i første omgang med ultralyd og så evt røntgen ol. Håper ikke jeg har skremt deg altfor mye nå, men datteren vår har vært gjennom 8 større og mindre operasjoner og flere titalls undersøkelser pga dette og jeg vil derfor si fra istedetfor å dysse det ned slik mange leger (som vi har vært i kontakt med) gjør...urinveisinfeksjoner hos så små barn er nemlig ikke vanlig og skal sjekkes ut! Lykke til, og si fra hvis det er noe du lurer på eller noe jeg kan hjelpe med......

Back
Topp