Salmiakk, ringte giftinformasjon(helsenorge)...

Etter noen timer (5) med husvask, kom beskymringene! Jeg gjorde i dag som jeg pleier, brukte salmiakk og div andre skuremidler når jeg gjorde unna litt grundig husvask. Litt etter jeg var ferdig innså jeg at det kanskje ikke var det lureste, når man er gravid. Så ringte giftsentralen/ giftinformasjon for å roe ned et veldig beskymret mammahjerte. Fikk anbefalt å ta det helt med ro, det var mest sannsynlig ufarlig. Men kontakte lege hvis jeg selv følte noe ubehag. Gjentar ikke dagens økt noe mer før jeg har født!

Oi. Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt :o Bruker jo salmiakk hver dag... Får slutte med det da :o

Sent from my iPad using BV Forum

Det de sa var at lukten kan virke irriterende for øye, nese og luftveiene. Men salmiakk i seg selv er ikke farlig. Salmiakk blandet med andre rengjøringsmidler eks klor eller Jif, kan avgi gass. Det kan påvirke lungene og føre til kvalme, hodepine. Da kan man kontakte lege for evt en undersøkelse.

De hadde fått mange henvendelser og forsikret meg om at i mitt tilfellet ville fosteret ikke ta skade av det.

Min konklusjon ble derfor hvis man vil bruke sterke vaskemidler, kan mannen gjøre det frem til babyen er født. Viktigste var å lufte godt. Eller bare drøye det til etter fødsel. Tenkte det var greit å dele dette. Alle som er gravide kan ikke beskymre seg for alt, noen ganger kommer rådene litt for sent. Da må man bare tenke på det i fremtiden.

Leve tilnærmet normalt, men ta hensyn til gode råd/anbefalinger:-)

Okey, den er god. Takk for supre råd :) Veldig kjekt å vite!

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp