salgskonsulenter

V123

Glad i forumet
noen har som jobber som det? hva syndes dere om jobben, hva goder får dere og hva ligger lønnen på.
Håper noen kan svare meg [;)]

Har en venninne som er det. hun har mindre enn butikk lønn men henter igjen på kilometer. goder, er vel produkter uten å betale for det!!

Jeg jobber litt med innkommende salg, siden jeg er servicekonsulent. Synes salg suger, og jeg er ikke flink til det hehe... Ikke får jeg annen provisjon heller ,enn ett flakslodd i ny og ne, eller en billett i trekninger av premier da heller...

ORIGINAL: *Meya*

Jeg jobber litt med innkommende salg, siden jeg er servicekonsulent. Synes salg suger, og jeg er ikke flink til det hehe... Ikke får jeg annen provisjon heller ,enn ett flakslodd i ny og ne, eller en billett i trekninger av premier da heller...

men det er vel ikke salgskonsulent....

tenker du på salgskonsulent som i å reise rundt i dagligvare forretninger?

tenker mer på salgskonsulenter som jobber med kunder, skaffer nye kunder, besøker kunder, mersalg osv.... da selger de selvsagt ett produkt men tenkte ikke på mat.

Det er en fantastisk jobb hvis du liker å jobbe med mennesker.
Når det kommer til lønn, er det bare å bevise og kreve.
Jo mere du selger desto bedre har du det.

Har du flere spørsmål er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan. 6 år + som salgskonsulenter

Enjoy!

Salgskonsulent er rett og slett selger.

Kommer an på hva du selger og hvilken kunnskap du har om det. Enklere å selge ting du kan mye om og klarer å engasjere deg i.

Det er mye press! Du har budsjetter å forholde deg til. Noen ganger er det veldig lav grunnlønn. Du må regne med å måtte klare å overleve kun på grunnlønnen de første månedene da det kan ta tid å bygge opp en kundeportefølje og få bonuser.

Det er innmari gøy å være selger når man får det til. Motiverende å få ekstra penger. Man ser raskt resultater av det man gjør, og man belønnes etter innsats.