Salg på brudekjoler snart?

caracara

Forumet er livet
Har funnet en jeg liker veldig godt, men den er dyyr... Koster 15000 kroner. Alternativt går det jo an å prøve å få den sydd i Kina, men er redd for å bli skuffet! Dama i butikken sa det kom nye kjoler inn i oktober, da er det vel salg på de andre? ;) Er en 2010-modell. Hvor mye ned pleier kjolene å gå? Og må man være på plass i butikken for å sikre seg en når salget eventuelt starter? :-S

Hvis det er en 2010 modell så burde den jo ha vært på salg i fjor høst om den skal på salg? Jeg kjøpte min 2011 modell i januar, så det er 2012 modellene de får inn fra august og utover. Det er ikke alle salonger som har salg på brudekjoler. De har ikke det på den salongen jeg kjøpte min kjole på. Og jeg ville ikke bestilt fra Kina, jeg gjorde det og ble megaskuffa! Så det var 2000 rett i dass! Og jeg endte opp med å kjøpe drømmekjolen til 16 000 alikevel. Har du navn på kjolen da? Designer og modell? Da kan du lete på finn, ville heller kjøpt den brukt enn å bestille fra Kina om jeg var deg

selv kjøpte eg fra jk.dress, og kunne ikke hver mer fornøyd!:) Så der er mye og spre, dersom du tar sjangsen og har råd til å tape dei pengene, dersom det skulle vise seg at du ikke er fornøyd!:)

Prøv www.jkdress.com. Det er faktisk verdt å ta sjansen, og jeg har per dags dato ikke hørt EN dårlig tilbakemelding om de, og jeg har googlet MYE det siste året.

Jeg fant min drømmekjole til 15.500,- på brudesalongen. Siden jeg har 4 venninner som har kjøpt sin kjole derfra, og alle like fornøyd, så tok jeg sjansen. Sendte bilde av orginalkjolen, og fikk en perfekt, nesten helt lik (jeg gjorde endringer selv) kjole på døren 3 uker senere. Betalte 800,- + frakt. Om man ikke har et veeeldig stramt budsjett (noe jeg tviler på siden man ser på kjoler til 15000) så er det en sjanse som er veldig verdt å ta. Jeg har hatt min kjole med på en brudesalong i Bergen etterpå for å få sydd den litt inn, og når jeg var ærlig og sa hvor den var kjøpt ble de veldig overrasket over kvaliteten. Jeg hadde aldri satset på ebay eller andre mindre kjente selgere i USA/Kina, men jkdress har til og med vært omtalt i media her hjemme pga popularitet og kvalitet, så det er rimelig safe.

Hmm, kanskje ikke de har salg da, siden det er en gammel modell de har i butikken. Fant den faktisk på finn.no - men i en størrelse større :( Kjolen er fra Cosmobella, 7384: http://wedding-dress.morelle-mariage.eu/cosmobella-7384,d1224.php

Prisklasse ja, fikk bare beskjed om å plukke det jeg likte, kjempelurt ;))
Har ei venninne som har originalkjole og ei som har kopikjole fra JKDress. Det er jo litt forskjell, men det synes kanskje best når de sammenlignes mot hverandre?! Er redd for at de ikke har rette mønsteret på blondene, og at det ikke får til partiet over brystene, og mønsteret i blondene som begynner tett oppe :S

Kjolen kan fint sys inn en størrelse uten at det ødelegger fasongen eller snittet, så jeg hadde definitivt kjøpt den på finn   Kjolen min er sydd inn fra en 38 til en 34 og den er akkurat like fin! Hvis du har funnet drømmekjolen så vil ikke noen kopi kjole tilsvare forventningene dine, den kan ligne ja, men detaljene, pynten og blondene vil aldri bli helt like.

Problemet er lengden! Jeg er 158 cm, selgeren 170 + litt høyhælte sko... Men hun på butikken sa at brudekjoler alltid var for lange – men hvordan taes de ned da? Kan vel ikke klippe blonder heller? ;)

Brudekjoler kommer kun i en lengde fikk jeg beskjed om, de kan bare bestilles i lengre lengde ikke kortere. Men min kjole er også blonder, og den er lagt opp del! Jeg er 164 med skoene på, og kjolen var altfor lang til meg før de la den opp. Aner ikke hvordan de gjør det, men de får det hvertfall til

Oooh... :) Er det frekt å spørre salongen jeg prøvde kjolen som passet om det går an å legge opp en brukt str 38 til str 36? :)

lille snegle skrev:
Oooh... :) Er det frekt å spørre salongen jeg prøvde kjolen som passet om det går an å legge opp en brukt str 38 til str 36? :)

Du kan jo spørre, men jeg tviler på at de gjør det. Og om de gjør det så skal de sikkert ha endel for det. Ville prøvd å funnet en annen sydame som kan gjøre det :) Men du kan jo alltids høre med salongen da.

Takk for svar! :)) Men har hørt at det er vanskelig å få sydamer her i området til å i det hele tatt "ta" i en brudekjole :-S Jaja, får se :)

Back
Topp