Salg av strikket klær til baby

DobbyHP

Glad i forumet
Septembergull'17
Jeg klarer ikke å strikke men elsker strikkede klær til baby. Er det noen som strikker og som selger klær til baby? :)

Se på epla.no, der er det mange privatpersoner som selger hjemmelagde ting. Jeg har selv kjøpt en nydelig strikkekjole til jenta mi der:)

Vet mange spør på kjøpesidene på fb, og flere ser jeg legger ut der også. Ellers så må det bli epla.no:)

Eller man kan prøve å lære seg

Jeg kunne ikke strikke da jeg ble gravid første gang, han fikk likevel et teppe, en omslagsbody og ei enkel bukse.

Andre fikk klassisk hentesett

Og tredje nå får Mariusdress. Så snart jeg er ferdig med Mariustunika til den kommende storesøster.

Jeg strikket bittelitt for salg da jeg gikk med andre, bare to-tre prosjektet på ting jeg klarte, men for meg er det et spm om kapasitet i hovedsak. Jeg har lært meg fra nett, det et mulig

Eller man kan prøve å lære seg

Jeg kunne ikke strikke da jeg ble gravid første gang, han fikk likevel et teppe, en omslagsbody og ei enkel bukse.

Andre fikk klassisk hentesett

Og tredje nå får Mariusdress. Så snart jeg er ferdig med Mariustunika til den kommende storesøster.

Jeg strikket bittelitt for salg da jeg gikk med andre, bare to-tre prosjektet på ting jeg klarte, men for meg er det et spm om kapasitet i hovedsak. Jeg har lært meg fra nett, det et mulig
For noen er det mulig:D
Jeg får det ikke til, prøvd i 7 år, får til rett og vrang men det blir ikke pent :p hihi
Min mamma sier jeg er ett håpløs tilfelle :D
Jeg bestiller tøy og bruker flere tusen på klær. Ett Marius sett betalte jeg 1700 for, men betaler gjerne for hjemmelaget strikkeplagg :)

Jeg får det ikke til, prøvd i 7 år, får til rett og vrang men det blir ikke pent :p hihi
Jeg bestiller tøy og bruker flere tusen på klær. Ett Marius sett betalte jeg 1700 for, men betaler gjerne for hjemmelaget strikkeplagg :)

Jeg har sett "håpløse tilfeller" også klare det med rett veiledning av noen som ikke har den innstillingen. Men vil man heller kjøpe er jo det helt mulig.

Så en heldress i Marius med lue til 800 kr på epla, garnet koster jo en del, så det er jo ikke en lønnsom jobb, akkurat.

Jeg har sett "håpløse tilfeller" også klare det med rett veiledning av noen som ikke har den innstillingen. Men vil man heller kjøpe er jo det helt mulig.

Så en heldress i Marius med lue til 800 kr på epla, garnet koster jo en del, så det er jo ikke en lønnsom jobb, akkurat.

Jeg har fått veiledning jeg altså, har fått hjelp av både mormor og min mor som var flinke til å strikke.
Det er litt som tegning er ikke alle som klarer det :)
Jeg klarer å hekle, det får jeg til.
Har ingen dårlig innstilling, men er greit å se seg selv også etter 7 år med prøve. Dumt å tro at man klarer alt når det ikke er tilfelle :)
Nei, det er ikke en lønnsom jobb. Ingen jobb man blir rik av :(
Jeg betaler gjerne for at mine barn skal være gode og varme :)

Det er ikke gitt for alle å få det så lett til, nei. Men strikking er teknikk, mer enn hva frihåndstegning er. Mer som å sammenligne med fargelegging, tenker jeg.

Men det et jo ikke noe o veien for å kjøpe, om man ikke har bestemødre etc som villig strikker.

Det er deilig med strikkaklær

Lokale kjøp og salg grupper på facebook er det garantert noen som strikker på bestilling :)

er du venstrehendt?

Det er ikke gitt for alle å få det så lett til, nei. Men strikking er teknikk, mer enn hva frihåndstegning er. Mer som å sammenligne med fargelegging, tenker jeg.

Men det et jo ikke noe o veien for å kjøpe, om man ikke har bestemødre etc som villig strikker.

Det er deilig med strikkaklær

Det er teknikken jeg ikke får til dessverre :(
Så jeg har innsett mine begrensninger, skulle ønske. For ingen vil strikke alt jeg ønsker meg :o
Og jeg blir vel fattig om jeg skulle bestilt alt :p
Kjøpte guttestrikkeboka, men får jo ingen plagg fra den!!
Så drømmer jeg om å gi en Mariusgenser til min mann til jul, men de fleste som strikker på bestilling ønsker kun å strikke til barn. Og jeg forstår det, mye jobb med en stor genser :)
Min mormor lever ikke lenger og min mor har blitt syk. Så får ikke brukt de lenger :(

Nei, ingen vits. Nå har jeg gitt opp. Min mor er flink til å lære bort ho altså, står ikke på innsatsen der.
Men jeg får ikke til å strikke mer enn rett og vrang, det blir ikke pent og det blir ingenting :)
Ligger mye halvferdig prosjekter rundt om jeg ikke får til :p
Hehe vi har vel alle halvferdige prosjekt???

Hekle er enklere om du vil prøve deg på f.eks. et teppe?

Klart du kan, men hvis ikke du koser deg med treningen er det kanskje ikke verdt det.

Har du en god garnbutikk i nærheten? De selger innimellom strikkeplagg, og kan ofte formidle kontakt med noen som strikker. Sannsynligvis vet de når og hvor neste basar eller julemesse er også.

Back
Topp