Salg av brukte bilstoler

Elisabethh

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg ser ofte på kjøp/salg sider på Facebook at folk selger brukte bilstoler. Og jeg ser folk byr på dem. Men ofte er dette gamle stoler som burde vært kassert for lenge siden. Bryr folk seg ikke? Eller er det uvitenhet? Ser nå det bys på et 8 år gammelt sete. Jeg leste at varighet på slike seter er nettopp 8 år.

Veldig mange er ikke klar over det. De bare tenker at det er billig.

Tenker at et gammelt sete er bedre enn ikke sete. Om de ikke har råd.
Mange er uvitende, spesielt besteforeldre som vil ha et sete i bilen dems. «Sånn sete hadde jo vi for 20 år siden».

Ser jeg sånn så bruker jeg å legge igjen en vennlig kommentar om at seter ikke burde brukes mer enn 8 år på sete nr to. Og 5 år på sete nr en

Tror nok at det er mye uvitenhet. Jeg hadde ikke tatt sjansen selv hvor nytt et sete er. Man har 0 garanti for hvordan setet er behandlet og om det kan ha vært i en kollisjon. Betaler gladlig mer for å være helt sikker på at alt er som det skal

Maxi cosi og besafe har gått ut med at deres seter varer 10 år (babystolene) samme med baser, andre seter varer jo også i 10 år uansett merke så ser virkelig ikke problemet, jeg tror folk bryr seg og ønsker å gi de som ikke har så mye muligheten til å kjøpe et greit sete til en billig penge framfor å kanskje ikke ha noe sete eller kjøpe et på et loppemarked der de ikke vet historien. Selv har jeg solgt alle våre seter videre til en billig penge, jeg vet de er innafor tiden og at de er pent brukt.

Man skal være kritisk når man kjøper barnesete, men tror at brukt barnesete kan være like så bra. Vet at jeg vil selge babysete vårt når vi ikke trenger det lenger, er mange som ikke har råd til nytt. Vi arvet besafe barnesete av søsteren min. der var isoporen ødelagt, så tok kontakt med babyshop og de bestilte og byttet isoporen på sete :) kostet med 1000,- istede for å bruke flere tusen på nytt.

Back
Topp