Salg av barnevogn, hvilken burde vi selge?

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Vel, tittelen sier seg selv. Og beklager langt innlegg, håper noen orker å lese ❤

Vi kjøpte emmaljunga nxt90 nå i vinter på tilbud.
Har fra før en stokke trailz 2016mod vi kjøpte brukt til eldste.

Er egentlig veldig fornøyd med stokke vogna, men ønska ny vogn pga understellet er begynt å tulle litt, er litt "lealaust", men fungerer helt optimalt foruten at vi må være litt mere forsiktige i trapper.
Har prøvd nxt90 1 gang ute, og er litt misfornøyd ettersom eldste sitter litt langt ned iforholdtil det vi er vant til og han sitter litt trangere og virker som om kalesjen er litt nær hodet hans, og han er nettopp blitt 2. Er 85cm høy nå på 2årskontroll i begynnelsen av uka.
Han har enda god plass i trailz selv med vinterposen oppi.

I tillegg ønska vi ny vogn pga kalesjene på 2016mod er korte og fant ut at emmaljunga på tilbud var billigere enn flonke ny stokkevogn..

Nå har jeg fått "viljen" min og vi har gått til innkjøp av en søskenvogn mot at vi selger ene vogna (som vi skulle i utgangspunktet mtp nytt vognkjøp, men kom aldri så langt)
Bruker enda stokke vogna daglig og kvier meg nesten for å selge den pga den gode plassen i den.
Der igjen er samboeren litt irritert for at den nye vogna ikke blir brukt og den gamle solgt.

Sitter nå med følelsen på at vi burde selge emmaljungaen selvom den er ny og nesten ubrukt.
Noen andre som kan komme med tips og fordeler/ulemper eller har erfaring med begge vognene og hvilken som var favoritt?
Får jo mere igjen for pengene på emmaljunga mtp alder og hvor lite brukt den er..
Mens samboeren gjerne vil selge stokke pga det var planen i utgangspunktet når vi kjøpte my vogn...
 
Jeg ville helger solgt emmaljunga vogna for det høres ikke ut som du er fornøyd med den i det hele tatt :happy: Skkønner hva "du burde ha gjort" men tenk heller på hvilken vogn du faktisk kommer til å bruke :woot:
 
Ville solgt emmaljungaen. Den får du mest for, både fordi den er ny og fordi det ikke er noe feil med den. Stokke er lealaus, og folk som skal kjøpe barnevogn gidder sjeldent å en gang vurdere vogner med skader som de ikke vet hvordan oppfører seg i bruk. Du kan derfor forvente lite på salg av Stokke, med mindre du reparerer understellet.
Skjønner godt frustrasjonen, men det er ikke vits å beholde den vogna du/dere liker minst bare på «trass» liksom. Det finnes andre der ute som vil elske den. Så bare selg.
 
Alternativt legg ut begge to for salg og se hvilken som går først.
 
Hadde solgt den eg ikkje va fornøyd med. Du får nok ikkje igjen pengene du la i den, men som andre nevne e da dumt å beholde ei vogn du ikkje e fornøyd med på trass.
 
Har ikke erfaring med de vognene, men jeg ville også solgt den jeg ikke er fornøyd med :)
Du vil også få mer for den siden den er ny og nesten ubrukt, kanskje mannen blir fornøyd med det? :)
 
Jeg ser fordelen med å beholde den ny vognen, men du vil få mest for den da den er ny og uten problemer. Når du heller ikke er fornøyd med den i like stor grad som stokkevognen ville jeg ikke beholdt en vogn som kommer til å irritere. Jeg har selv hatt Emmaljunga Edge duo og var veldig fornøyd med bagdelen, men ikke sittedelen da den ble veldig lav, og jeg er bare 167. Ellers var det en god ide å legge ut begge og se hvilken som selger først dersom dere ikke klarer å bestemme dere. Alle gjør bomkjøp i forbindelse med babyhandling, og vogn er det mange som angrer på eller skulle ønske de hadde valgt noe annet ;)
 
Da var den nye vogna lagt ut for salg, spontant og uten å ha snakka med samboeren:nailbiting::angelic:
Jeg ser fordelen med å beholde den ny vognen, men du vil få mest for den da den er ny og uten problemer. Når du heller ikke er fornøyd med den i like stor grad som stokkevognen ville jeg ikke beholdt en vogn som kommer til å irritere. Jeg har selv hatt Emmaljunga Edge duo og var veldig fornøyd med bagdelen, men ikke sittedelen da den ble veldig lav, og jeg er bare 167. Ellers var det en god ide å legge ut begge og se hvilken som selger først dersom dere ikke klarer å bestemme dere. Alle gjør bomkjøp i forbindelse med babyhandling, og vogn er det mange som angrer på eller skulle ønske de hadde valgt noe annet ;)
Har ikke erfaring med de vognene, men jeg ville også solgt den jeg ikke er fornøyd med :)
Du vil også få mer for den siden den er ny og nesten ubrukt, kanskje mannen blir fornøyd med det? :)
Ville solgt emmaljungaen. Den får du mest for, både fordi den er ny og fordi det ikke er noe feil med den. Stokke er lealaus, og folk som skal kjøpe barnevogn gidder sjeldent å en gang vurdere vogner med skader som de ikke vet hvordan oppfører seg i bruk. Du kan derfor forvente lite på salg av Stokke, med mindre du reparerer understellet.
Skjønner godt frustrasjonen, men det er ikke vits å beholde den vogna du/dere liker minst bare på «trass» liksom. Det finnes andre der ute som vil elske den. Så bare selg.
Jeg ville helger solgt emmaljunga vogna for det høres ikke ut som du er fornøyd med den i det hele tatt :happy: Skkønner hva "du burde ha gjort" men tenk heller på hvilken vogn du faktisk kommer til å bruke :woot:
 
Back
Topp