Salat

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
I denne varmen er der eneste jeg vil ha salat.
Gi meg oppskrift/link til din beste salat :)

Jeg elsker salat med vannmelon, egg, mais, agurk, tomat, fetaost, oliven:) og enten oppskjært skinke eller scampi. Pluss litt store krutonger;)

Liker å steke kylling i små biter/strimler, ha på god bbq saus.
salat gjerne litt ruccola, babyspinat og andre litt “myke”
agurk, cherry tomat, rød/gul/orengsje paprika, jordbær, druer, fetaost, nachos (gjerne med litt smak)

Nam, bbq sausen blir da egentlig dressing

Jeg elsker å lage salat med stekt halloumi. Vi har gjerne i stekt sopp, gresskarkjerner, tomat, spinat/ruccola, agurk og oliven. Det er en ganske fast middagsrett her i huset :happy:

Jeg elsker «kyllingsalat med parmachips og parmesandressing» fra Trines matblogg.

Vi bruker en lett og enkel salat:

Tynne strimler med rødløk, ulike typer grønn salat, agurk, cherrytomater og roastbiff (deler hver skive i tre før jeg har i salaten). Koker poteter og skjærer i spiselige terninger/biter før jeg blander i salaten, da blir hele salaten lun og god. Serverer med en god olivenolje, salt, pepper og en liten dæsj lettrømme som dressing for de som ønsker det. Rene og gode smaker, lett salat uten for mange ingredienser og relativt få kalorier.

I dag blir det salat til lunsj :) Har en kotelett etter middagen i går som jeg skjærer i strimler. Kinakål, perletomater, rødløk, avokado, fetaost og pinjekjerner. Er ikke så glad i dressing på salat jeg.

En salat jeg har laget litt i besøker er endet pasta salat, den pleier være veldig populære!

Babyleaf mix
Sukkererter
Redikker
Agurk
Tomat
Paprika
Pinjekjerner
Grillet kylling ( eller stekt kyllingfilet)
Kokt egg
Pasta blandet med grønn pesto og rømme

Denne kan serveres som egen rett eller som tilbehør til grillmat/tapas :)

Kylling, kinakål, ruccula, avocado, agurk, eple, paprika, cherrytomat, rødløk, pinjekjerner, fetaost og bittelitt Sweet schilisaus på... mmmmm:)

Kok opp fullkorn makaroni

Skjær opp;
bogskinke/evt del opp en grillet kylling
Cherrytomater
Mais
Ost i terninger
Salat
Agurk
Evt rødløk

Bland alt sammen med ferdig kok og avkjølt makaroni.

Bland så sammen en boks lettrømme og en pose majones+ ha i litt salt og pepper i en skål og vend dette til slutt godt inn i pasta og salatblabdingen.

Fetaost, små tomater, quinoa, linser, oliven, soltørket tomat og ellers det andre grønne du vil ha i.
Dressing: rømme, olivenolje, salt og pepper blandet sammen.

Jeg tar bare diverse grønnsaker og blander sammen :p evt ost, skinke eller kylling, og noe pasta. Men aldri en salat uten mais og løk ;)

Tomat
Agurk
Mais
Rødløk
Avokado
Paprika
Blomkål
Stekt sopp
Bacon
Skinke
Fetaost
Gulost
Halloumi
Soltørka tomat
Asparges
Sellerirot
Ananas
Gulrot
Eple
Druer
Jordbær
Krutonger ol
Bønner
Div meloner
Nøtter
Stilken på brokkolien
Basilikum
Kruspersille

Dressing og olje får forsøk ha på selv, blander aldri det i salaten.

Kok opp fullkorn makaroni

Skjær opp;
bogskinke/evt del opp en grillet kylling
Cherrytomater
Mais
Ost i terninger
Salat
Agurk
Evt rødløk

Bland alt sammen med ferdig kok og avkjølt makaroni.

Bland så sammen en boks lettrømme og en pose majones+ ha i litt salt og pepper i en skål og vend dette til slutt godt inn i pasta og salatblabdingen.

Høres godt ut! :)
Hvilken salat bruker du ?

Back
Topp