salat tips?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Jeg skal lage to store boller med salat i morgen til ett julebord jeg skal i..
Men jeg vil lage en god salat, så har dere tips til hva jeg kan ha oppi?
Foreløpig tenker jeg:
Isberg salat
Mais
Paprika

Hahaha men så ble jeg blank gitt.. er så sliten at jeg klarer ikke å tenke i dag :/

Hjelp?

Hehe, ja det var litt lite... Må det vera grønn salat, eller kan du ha i fetaost, kylling osv??
Eg brukar å ha:
Agurk, Tomat, Mais, Paprika, salat, sukkererter, avokado (nam), fetaost og smårettskinke. Så brukar eg oljen som fetaosten ligger i som dressing.
Sjølv om du lagar grønn salat så kan du godt å i den oljen til fetaosten, uten å ha i osten :)
Du kan også ha i couscous, pasta osv viss du skal laga ein mektigare salat...

Roccola salat, ananas, avocado, pinjekjerner... ? og slike bokser med feta, oliven og hvitløk som du kan helle over til slutt :)

Har bare sagt at jeg skal lage salat.. vet noen andre lager pasta salat.. så jeg skal ikke ha pasta oppi min ihvertfall ;)
Men kan sikkert ha litt kjøtt oppi.. kanskje jeg skal ha skinke eller kylling også da...hmm :)

bruker å ha villris, kylling, druer, agurk, paprika og rødløk i min salat den slår alltid ann ;)

Små buketter av blomkål er også godt å ha oppi :-)

Beste salaten: Isberg, agurk, tomat, avocado, mango og fetaost (apeltina i olje), litt av oljen fetaosten ligger i, og bittelitt salt og pepper. Nam!

Favoritten min er: ruccola, cherrytomat, agurk, paprika, sukkererter, feta, kylling og pesto. Jeg pleier å ha i pasta også, men ser du ikke vil ha det, og det kan fint droppes. Smaker himmelsk!

- Hjertesalat, cherrytomat, agurk
- hjertesalat, ruccula, cherrytomat, agurk, mango.
Min favoritt salat:
Rød lollo, hjertesalat, spinat cherrytomat, agurk u/skall, spirer. Reddik skåret med ostehøvel, Saft av sitron, litt pinjekjerner og gresskarkjerner. 1. liten dæsj Kaldpresset xtra Virgin olivenolje rett før servering + litt maldonsalt.

Ellers
- disse synes jeg feks. er fine å mikse i salater:, hjertesalat, lollo, spinat, ruccula, cherrytomat, tomat, agurk(tynne skiver), ovnsstekt paprika, mango, spirer, pinjekjerner, gresskarkjerner, sitron(press saft over salaten-forlenger holdbarhet og ser freshere ut)

Mais og frisk paprika synes jeg ikke passer i salat. Maisen gjør i tillegg slik at salaten raskere blir ødelagt/vassen og paprika blir for intens.

isbergsalat, kyllingkjøtt, grissini, fetaost (+ litt av oljen), agurk, små tomater og cashewnøtter med salt
La folk ta oppi grissini og cashewnøtter sjøl. For det blir ikke noe godt hvis det ligger for lenge i salaten

Isbergsalat
Agurk
Paprika
Rødløk
Mais
Cherrytomater
er en fin basis synes jeg - bare kutt i små terninger.
Hater de salatene hvor bitene ser ut til å ha blitt skåret med motorsag....

Hva med bare en ren gresk salat? Enkelt og utrolig godt :)

Jeg liker salater med litt store biter, så pleier bare å dele dem i to, men det er jo smak og behag :)

beste salaten ever: kyllingfilet med tacokrydder, fetaost, babyspinat, agurk, gulrot, mais, annanas, kiwi, mango, isberg, ruccola, cherrytomater og hvitløksdressing over.

Back
Topp