Salat på cafe/resturanter

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Har blitt ett par besøker i det siste og tanken på om jeg bør bestille salat/rundstykker med salat på har slått meg... Tenk hvis det ikke er skikkelig vasket? Men har spist det og tenker at de gjerne får det ferdig vasket eller vasker det godt selv... Hva mener dere? Tenker en kan jo ikke ble helt panisk heller??

Har blitt ett par besøker i det siste og tanken på om jeg bør bestille salat/rundstykker med salat på har slått meg... Tenk hvis det ikke er skikkelig vasket? Men har spist det og tenker at de gjerne får det ferdig vasket eller vasker det godt selv... Hva mener dere? Tenker en kan jo ikke ble helt panisk heller??
Har ikke fått meg til å spørre om de vasker/kan vaske salaten godt :)

Jeg kjøper ikke rundstykker/salater som står til "utstilling", man vet jo aldri hvor lenge det har stått.
Men skal ut å spise imorgen og da bestiller jeg nok salat, der vi skal spise har verdens beste mexikanske salat :D
Jeg får innimellom kraftige allergiske reaksjoner på endel matvarer, blant annet løk, så sier alltid at de må være veldig nøye med å vaske salaten godt. Så slipp vi alle sammen at jeg går i allergisk sjokk. Det er hvertfall veldig effektivt :p

Jeg tenker at de ofte får salat som er vasket og oppskåret til café. Også bestiller jeg ikke salat steder jeg er usikker på. Ofte lager cafeer maten synlig for kundene, da tror jeg de automatisk er renslige :) er vel mest i utlandet man skal være skeptisk..

Jeg har spist salat flere ganger ute på restaurant etter at jeg ble gravid.

Tror ikke det er noe fare med salat. Har ofte spist det nå og i de to forrige svangerskapa.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Som regel rutine å vaske salaten på serveringssteder.
De har jo et ansvar og må følge et regelverk som i norge er ganske strengt :)
Når jeg jobbet i cateringselskap så måtte vi i hvert fall vaske alle frukt og grønnsaker som ikke skulle varmebehandles.

Eg spør alltid betjeningen om eg er usikker på om det er "gravidvennlig" eller ikkje. Har så langt berre møtt hyggelige mennesker som er serviceinnstilt :)

Back
Topp