salami

småbarnsmamma

Glad i forumet
heiv i meg en god del skiver i går kveld meg tullip sin salami, i etter kant, er det ufarlig og spise salami egentlig?

jeg spiser gullsalami til den store gullmedaljen!! [:D]

[:D][:D]kjempe greier...
fårepølse, har eg spist heele forige svk, og så langt også, men det er vell greit det og, håper eg! 

salami og fårepølse går under samme kategorien som spekemat, altså ikke å anbefale gravide. men holder du deg til norske produsenter og lar pålegget ligge i frysen et døgn før du spiser det skal det være temmelig trygt, har jeg fått beskjed om av legen. men spekemat bør vi visst unngå helt fordi konsentrasjonen av den farlige bakterien (noe på p...) er større eller noe [8|]

hva med skinke? Krydderskinke eller kokt skinke? Det er jo sååå godt. Jeg har spist det. Spiser mye leverpostei nå( ovnsbakt, Gilde sin) og prim ;) I dag fikk jeg plutselig lyst på Noras Hjemmelagede jordbærsyltetøy, det var nam nam nam [:D] 

Jeg har spist det omtrent hver dag.... [:D]

ORIGINAL: rosenjenta

hva med skinke? Krydderskinke eller kokt skinke? Det er jo sååå godt. Jeg har spist det. Spiser mye leverpostei nå( ovnsbakt, Gilde sin) og prim ;) I dag fikk jeg plutselig lyst på Noras Hjemmelagede jordbærsyltetøy, det var nam nam nam [:D] 

Skinke er hvertfall helt greit, den er jo kokt! Spekeskinke derimot er ikke så lurt for den er ikke varmebehandlet! Er ikke salami kokt?Tror ikke det er så lurt med fårepølse heller. Det er visst i rått sauekjøtt det er mest forekomst av Toxoplasmose i norge, så jeg hadde hvertfall holdt meg unna det.

Back
Topp