Salami

Dropset

Betatt av forumet
hvordan var det med salami? Innbiller meg at vi kan spise om det er norskprodusert og nyåpna? (Håper iværtfall det):p

Gilde påstår at man kan spise deres, men mattilsynet fraråder det, så jeg lar bare være med mindre jeg varmebehandler det.

Spiser det heller ikke med mindre det er varmebehandlet.. Selv om jeg har SÅ lyst på!

Det kan gå bra, men hvorfor ta sjansen? :)
Eg spiste vossafår i mitt forrige svangerskap. Visste ikke at eg ikke burde. Oppkast hver gang eg spiste det... Så sammenhengen etterhvert.. Så kroppen min ville ikke ha det...

Æ har såååå løst på salami :D Meeeen ligger unna :p

Jeg la fårepølse i fryseren, og spiste det dagen etterpå. Herregud, så godt det var!! Gått å hatt lyst på det i en evighet :D

Stek det på ostesmørbrød eller pizza f.eks, det er godt. :)
"Rått" ville jeg aldri spist det under svangerskapet.
Det er ikke SÅ godt, og du vil merke det etter fødselen, at det var mest psykisk det savnet. ;)

Det er ikke anbefalt å spise salami... har fryktelig lyst på jeg også, men det får ventes med til babyen er ute.

Jo det sto på nett at det hjalp mot det?!

Nei, frysing dreper toxoplasmose, men listeria må varmebehandles for å drepes.

Man kan jo steke salamien på panna og knaske etterpå som snacks. :)

Nei, frysing dreper toxoplasmose, men listeria må varmebehandles for å drepes.

Man kan jo steke salamien på panna og knaske etterpå som snacks. :)
Uff så kjedelig :( jeg spiste en brødskive med salami her om dagen :o Håper det går bra for det da! Jeg savner virkelig salami, pleide å spise det hver dag før graviditeten :/ :(

Uff så kjedelig :( jeg spiste en brødskive med salami her om dagen :o Håper det går bra for det da! Jeg savner virkelig salami, pleide å spise det hver dag før graviditeten :/ :(

Gjort er gjort og spist er spist. ;) ikke tenk mer på det, i Norge går det stort sett bra. Er bare så dumt når det først skjer noe :p

Jeg har lyst på, men når jeg lukter det så vil jeg bare brekke meg. Styrer unna :)

Jeg spiser salami, den første dagen jeg åpner pakken og den er helt fersk. Lenge før bestfør dato. så må kjæresten spise resten. (Sånn er det å leve med meg:P). Men etter uke 9. Altså fem siste dagene har jeg ikke hatt lyst på i det hele tatt.

Lyst på salami:p
Her på Gran Canaria har jeg fått nei til det meste av kjøttpålegg (men det tror jeg er en generell anbefaling pga ofte høyt fettinnhold).
Chorizo er definitivt nei nei!:D
Svigerfar (spansk) holdt på å gå i bakken når vi ymtet frampå om at det gikk jo an å fryse serranoskinken:hilarious:

Back
Topp