salami

Ja ☺️

Jeg bruker å lage Ostesmørbrød pizza! :D (pizzabunn, ketchup, salami og ost) snadder! Og barna elsker den :)

Jepp, varmebehandlet er det jo pr def ikke rått lenger. Bare pass på at det blir skikkelig varmt, så bruk stekeovn ja, Micro går så fort

Salami er ikke kokt

Kokt salami ja. Men det et noe annet enn det folk flest tenker på med salami, det vanlige er spekepølse

Hvis du leser nederste punkt på gilde sitt bilde, så kan ALT spises bortsett fra Roastbiff

Ja, bortsett fra spekemat. Mattilsynet regnet all spekemat, selv om produsenten sier bare spekeskinke. Av deres produkt, vel og merke, andre merker kan de ikke si noe for. Fordi det er både toxoplasmose og listeria som er problemet hjelper ikke frysing, det må også gjennomvarmes.

Om salamien er spekepølse så er den frosset, og pga salt skal ikke den andre være trives, men vi er mange som heller forholder oss til offisielle kostholdsråd som sier "ikke spise spekemat".

Var akkurat inne for å google dette, da selvfølgelig ukens matkasse fra Adams inneholdt chorizo. Her blir der vel nærmest kremering før jeg spiser den :D

Er vel bare å gi seg. For du har vel professorgrad innenfor det meste :p
Du har jeg jo selvsagt ikke, men er du bor galt i å henvise til, og følge, offisielle råd, slik åpenbart ogdå hi gjør?

Det innlegget ditt der oppfattes så nedlatende at jeg herved dropper tråden, hi har fått de rådene hun ville ha

Back
Topp